טרימסטר שני להריון: למה לצפות

טרימסטר שני להריון: למה לצפות

מזל טוב, נכנסת לטרימסטר השני. נשים רבות אומרות שזו התקופה הנוחה ביותר בהריון. בחילות הבוקר בדרך כלל פוסקות בתקופה זו והאישה נהיית יותר אנרגטית מאשר ב-13 השבועות הראשונים של ההריון.

למרות שאת בתקווה מרגישה הרבה יותר טוב בטרימסטר השני, עלולים להתפתח מקרים של חוסר נוחות כגון עצירות, טחורים וכאבים ברצועות הרחם.

מלחמה בעצירות

השינויים ההורמונים במהלך ההריון מפחיתים את רמת הפעילות של מערכת העיכול. כמו כן, ככל שהעובר גדל, הוא נדחף לתוך המעי הגס. כל אלה עלולים להוביל לעצירות.

טיפולים בעצירות במהלך ההריון:

למרבה המזל, שינויים קלים בתזונה יכולים להשפיע רבות על פעילות מערכת העיכול:

  • שתי הרבה מים —שמונה כוסות ביום זה מצוין.
  • אכלי מזונות עשירים בסיבים, כולל שזיפים, דגנים מלאים וסלטים.
  • נסי ללכת לפחות 15 דקות לפחות בכל יום לשיפור זרימת הדם לשאר האיברים.
  • לא מומלץ לקחת משלשלים ללא מרשם בלי להתייעץ קודם לכן עם הרופא/ה.

טחורים בהריון: הקלה

הטחורים, ורידים מוגדלים בפי הטבעת, מתפתחים לרוב במהלך ההריון בעקבות לחץ מוגבר על האזור. מצב הטחורים נוטה להחמיר ככל שהעובר גדל, לכן מומלץ לטפל בהם ברגע שמרגישים חוסר נוחות לראשונה כדי שיהיו תחת שליטה בהמשך:

  • אמבטיות חמות עוזרות להקל על הכאב הנגרם מהטחורים.
  • נסו להימנע מעמידה במשך זמן רב; עמידה מרובה יכולה להאט את זרימת הדם, ובכך להחמיר את מצב הטחורים.
  • מניעת עצירות מסייעת גם בדרכים הבאות: ככל שמתאמצים פחות בשירותים (וככל שהיציאה רכה יותר), יותר טוב
  • אם אף אחת מהשיטות שניסית אינה עוזרת, התייעצי עם הרופא/ה לגבי תרופות.

כאבים ברצועות הרחם

אם יש כאבים או התכווצויות באזור המפשעה, סביר להניח שהם תוצאה של כאבים ברצועות הרחם. ככל שהרחם גדל, הרצועות המחזיקות אותו במקומו בתוך הבטן חייבות להימתח. מתיחה זו גורמת לכאבים אצל חלק מהנשים.

למרבה הצער, אין כל כך מה לעשות כדי להקל על הכאבים ברצועות הרחם. אם הכאבים מתחזקים, כדאי ליצור קשר עם הרופא/ה. כאבים בבטן או במפשעה במהלך ההריון עלולים להצביע גם על סיבוך כלשהו, אז כדאי לשלול בעיות רציניות.

למרות חוסר הנוחות המועט שתרגישי במהלך הטרימסטר השני, מרבית הנשים עדיין טוענות כי הוא הטרימסטר הנוח ביותר. אנו מקווים שטיפים אלה יעזרו לכן ליהנות ממנו עד תום.

בנוסף אולי תאהבו את: