שבוע 36 להריון: התפתחות התינוק שלך

הקטן הזה - גדול נהיה. בשבועות האחרונים, ייתכן שנוסף לתינוק או לתינוקת שלך כ-1 קילוגרם. ככל הנראה, האורך שלו או שלה בשלב הזה, זהה לאורך הצפוי בלידה.

פחות שטח פנוי. הוא מתעגל, הופך להיות פחות מקומט וברוב המקרים, מתחיל להיראות יותר ויותר כמו התינוק (או התינוקת) שתפגשי בעוד כמה שבועות. ככל שהתינוק גדל וצומח, כך קטן המקום שיש לו ברחם. מכיוון שהוא תופס כעת את רוב השטח הפנוי בתוך שק מי השפיר, קשה לו יותר לזוז ולהסתובב. יחד עם זאת, גם בשלב הזה עדיין תרגישי שהוא זז לא מעט, מפעם לפעם.

המעבר הצפוי בתעלת הלידה. אם התינוק כבר לא כל כך קטן, איך הוא יעבור בתעלת הלידה כשיגיע הרגע? בשלב זה עצמות הגולגולת שלו מפותחות, אך הן עדיין לא התמזגו זו בזו. זה אומר שהן עדיין חופפות ובעלות יכולת תנועה, מה שמאפשר לראש ולגוף לעבור דרך צוואר הרחם ודרך האגן שלך בקלות רבה יותר. מסיבה זו, אם את יולדת לידה נרתיקית, ראשו של התינוק עשוי להראות מעט בעל צורה מעוותת כשהוא מגיח החוצה. תוך מספר שעות או מספר ימים, הוא יחזור לצורתו העגולה ועצמות הגולגולת יתמזגו יחד, בשנתיים הראשונות לחייו.

כלי שימושי לתקופת ההריון

כלי שמות לתינוקות

מחולל שמות לתינוקות

סינון לפי מגדר:

בת

בן

יוניסקס

סינון לפי נושא:

טבע

מהמקורות

בינלאומיים

מיוחדים

מהו גודל התינוק בשבוע 36 להריון?

כעת, התינוק או התינוקת שלך בגודל של חסה רומית. המשקל הממוצע של התינוק בשבוע 36 להריון אמור להיות כ-2.7 ק"ג.

embryoimage-week36-700

מה עובר על הגוף שלך בשבוע 36 להריון

כשאת בשבוע 36 להריון, את למעשה בסוף החודש השמיני ובאמצע הטרימסטר השלישי.

ביקורות תכופות אצל הרופא/ה או אח/ות ליווי הריון. מעכשיו ועד הלידה, ייתכן שתגיעי לביקורת אצל הרופא/ה שלך בתדירות גבוהה יותר משעשית עד כה, במהלכה יבדקו את משקלך, לחץ הדם שלך, גובה הרחם ואת אורך צוואר הרחם, כמדד להערכת המועד הצפוי של הלידה. במעמד זה, תקבלי גם עדכון לגבי מצבו של תינוקך - האם הוא במצג ראש או עכוז.

לחץ והקלה. יתכן שבשלב הזה את מרגישה כי קיים לחץ נוסף על האגן ועל שלפוחית השתן, שנובע מהמיקום של התינוק, אשר מתבסס באגן לקראת הלידה. החדשות הטובות הן, שבמקביל פוחת הלחץ על הסרעפת והריאות שלך. תהליך זה נקרא 'lightening' – 'הקלה'. זה עלול להיות קצת לא נעים כשהתינוק יורד בתעלת הלידה ויחד עם זאת, סוף סוף תוכלי לנשום בצורה טובה וקלה יותר.

שבוע 36 להריון - הסימפטומים

הטלת שתן תכופה. כאשר התינוק שלך מתבסס באגן, סביר להניח שתמצאי את עצמך מגיעה לשירותים בתדירות גבוהה יותר. ייתכן אפילו שתתעוררי להטיל שתן כמה פעמים במהלך הלילה. מצד אחד, אין הרבה מה לעשות כדי להקל על אחד התסמינים המעצבנים של ההריון, עד שהתינוק שלך יגיע. יחד עם זאת, אם את סובלת מהשתנה מרובה, את יכולה לנסות ליצור הפסקות שירותים יזומות במידת האפשר, וגם לוודא ששלפוחית השתן מתרוקנת לגמרה, בכל פעם. אל תתפתי להימנע משתייה, שחשובה מאוד בשלב זה, גם אם זה אומר שעליך לרוץ לשירותים כמה פעמים נוספות. אם אתה חווה בריחת שתן כשאת צוחקת, משתעלת או מתעטשת, לבישת תחתונית או תחבושות היגייניות, עשויה לעזור לך להרגיש יותר נוח. גם תרגילי קיגל (באישור רופא/ה כמובן), יכולים לסייע לך לנסות לשלוט על שלפוחית השתן.

הריון שבוע 36 - ברקסטון היקס או צירים אמיתיים? ככל שמתקרב תאריך היעד שלך, צירים מוקדמים או מדומים יכולים להתחזק ואף לגרום לך לחשוב שאת חווה את אחד מסימני הלידה. בשבוע 36 להריון, אחד ההבדלים המרכזיים בין ברקסטון היקס (צירים מדומים), לבין צירים אמיתיים שמובילים ללידה הוא העיתוי. כשאת באמת נמצאת בלידה, הצירים שלך יגיעו במרווחים קבועים שילכו ויצטמצמו. לעומת זאת, צירי ברקסטון היקס, אינם מגיעים במרווחים קבועים ולעיתים ניתן להרגיש הקלה, כאשר את משנה תנוחה או מסתובבת. בכל מקרה, במידה ויש לך ספק אז אין ספק וכדאי לפנות לרופא/ה שלך להתייעצות ולבדיקה. מוזמנת גם לקרוא מאמר שילמד אותך איך לתזמן צירים ומתי כדאי לצאת לחדר הלידה.

קשיי שינה. למרות כל העצות שאת עשויה לקבל, בכל הקשור לחשיבות המנוחה והשינה לפני שהתינוק מגיע, ייתכן ואת באמת מתקשה לישון טוב בלילה. הבטן הגדולה שלך יכולה להקשות על מציאת תנוחת שינה טובה, ולכן מומלץ להשתמש בכריות נוספות לתמיכה מתחת לבטן ובין הרגליים. אם את סובלת מנדודי שינה, נסי להפוך את המיטה ואת חדר השינה שלך לנוחים ככל האפשר, וגם לבצע מתיחות קלות או מדיטציה לפני השינה, שיכולות לעזור לך להירדם. בנוסף, הקפידי להשאיר את הטלפון החכם שלך בחדר אחר לפני שאת הולכת לישון. אם את עדיין מתקשה לישון כמו שצריך מדי הלילה, תנומה קלה או יותר במהלך היום, יכולות לתת לך את זריקת האנרגיה שאת צריכה כדי לעבור את היום.

תחושת קהות ברגליים ובכפות הרגליים. העלייה במשקל והרחם הגדל, עלולים להפעיל לחץ מוגבר על העצבים ברגליים, בכפות הרגליים ואפילו בידיים. זה יכול לגרום לחוסר תחושה או תחושת עקצוץ מעת לעת. תסמינים אלו אמורים להיעלם לאחר הלידה ויחד עם זאת, אם את כאובה, סובלת או חוששת, התייעצי עם הרופא/ה שלך. ייתכן ויותאמו לך סד או גרביים אלסטיים לקרסול או למפרק כף היד. אפשרות נוספת היא לאפשר מנוחה לידיים ולרגליים.

נפיחות ברגליים. הצטברות הנוזלים בגופך בזמן ההריון, עלולה לגרום לנפיחות ברגליים ובכפות הרגליים. אם את חווה כאב או אי נוחות, נסי להימנע מעמידה ממושכת על הרגליים, והניחי את כפות רגלייך על כרית או על שרפרף, כשאת יושבת. נעליים נוחות, כרית הנקה או גרביים נוחות, יכולות גם כן לעזור.

כאב בגב התחתון. בשבוע 36 להריון, אין זה נדיר לסבול מכאבים בגב התחתון. ההורמון המכונה רילקסין יוצר רפיון מפרקים ורצועות האגן כהכנה לקראת הלידה. מצב זה עלול לגרום לכאבי גב שיכולים להופיע בישיבה, עמידה או כשאת עולה במדרגות. התייעצי עם הרופא/ה שלך, במידה ואת חווה כאבי גב תחתון. ייתכן ותקבלי המלצה לבצע תרגילי מתיחה עדינים, שיכולים להקל על אי הנוחות שלך.

שבוע 36 להריון - מה חשוב לקחת בחשבון

תוכנית לידה. לקבלת מידע על בניית תוכנית לידה ועל ההכנה לקראת הרגע המרגש, את מוזמנת להיכנס למאמר בנושא 'איך להכין תוכנית לידה'. התייעצי עם הרופא/ה שלך על העדפותיך, והקפידי להכין כמה עותקים של תוכנית הלידה המעודכנת בתיקייה שלך, בבית החולים בו את אמורה ללדת. קיומה של תוכנית לידה מודפסת, יכול לעזור לך להזכיר לצוות הרפואי, מהן העדפותיך לניהול כאבי הלידה, את מי תרצי לצידך בחדר הלידה ועוד. חשוב לזכור כי הצירים והלידה יכולים להיות בלתי צפויים; וכי דברים לעיתים מתנהלים בניגוד למה שתכננת. את יכולה אפילו לשנות את דעתך לגבי דברים מסוימים, ברגע שאת כבר נמצאת בלידה פעילה. תהליך כתיבת תוכנית לידה, יכול לתת לך את ההזדמנות לחשוב על האפשרויות שעומדות בפניך, לפני ובמהלך הלידה. מומלץ גם להכין תיק לחדר לידה ובו רשימת כל הדברים החיוניים לשהות בבית החולים.

ויטמין C. חשוב לוודא כי במסגרת התזונה היומית שלך במשך כל שבועות ההריון, את מקבלת לפחות 85 מיליגרם ויטמין C, במטרה לסייע בחיזוק מערכת החיסון, העצמות והשרירים שלך. מקורות טובים לוויטמין C זה כוללים פירות הדר, תותים, ברוקולי ועגבניות. תפוז בינוני אחד יכול להכיל עד 70 מיליגרם ויטמין C. כוס מיץ תפוזים אחת יכולה להכיל יותר מ - 90 מיליגרם ויטמין C. אם את נוטלת ויטמינים לפני הלידה (באישור ובהתייעצות עם הרופא/ה שלך כמובן), הם עשויים להכיל כמות מספקת של ויטמין C.

פעילות גופנית עדינה. במהלך השבועות האחרונים של ההריון, פעילות גופנית מתונה ועדינה (באישור הרופא/ה שלך בלבד) כדוגמת יוגה בהריון, יכולה לעזור לך להרגיש בנוח. צאי לטיולים ונסי לבצע מתיחות עדינות, כדי להוריד קצת לחץ מהגב. כפיפות גב בעמידה יכולות להיות להקל בצורה משמעותית על כאבי גב תחתון, הנגרמים על ידי הבטן הגדולה שלך, בשבוע 36 להריון. הניחי את הידיים שלך על הירכיים והתכופפי לאחור, לא יותר מ -20 מעלות בעדינות. חזרי על כיפופים אלו לפי הצורך. זכרי להתייעץ עם הרופא/ה שלך לפני שאת מתחילה.

הכיני ביתך. בשלב זה את יכולה לגייס את כל האינסטינקטים שלך כדי להתחיל את תהליך הקינון, שיגרום לך להכין את ביתך לקראת הגעת התינוק או התינוקת שלך. יש אמהות לעתיד שמתעלות את הרצון לקנן כדי לסיים פרויקטים של הרגע האחרון, לקישוט חדר הילדים או במטרה לקנות ציוד לתינוק. אל תתישי את עצמך, ובקשי תמיד עזרה כשאת זקוקה לה.

מעקב אחר תנועות התינוק. נושא בעל חשיבות עליונה. מוזמנת גם ללמוד איך עושים את זה נכון במאמר שלנו: 'מעקב תנועות העובר'. ספרי לפחות 10 בעיטות או תנועות בפרק זמן של שעתיים, מדי יום. זמן טוב למדוד את התנועות ולספור בעיטות הוא אחרי הארוחה. אם אינך מרגישה 10 תנועות, ייתכן שהקטנטן או הקטנטנה שלך פשוט נחים ויחד עם זאת, תמיד עדיף להתייעץ עם הרופא/ה שלך, כדי לוודא שהכל בסדר.

מצג התינוק. בשלב מסוים, במהלך שבועות ההריון האחרונים, הרופא/ה שלך גם ינסו לקבוע את מיקומו של תינוקך ברחם. אבחון המצג מתבצע על ידי בדיקה ידנית ובדיקת אולטראסאונד. זכרי כי מצפים לתינוקך כמה שבועות, במהלכם יוכל להחליף מצג באופן עצמאי. עם זאת, הרופא/ה שלך ישגיחו על המצג של הקטנטן או הקטנטנה עוד לפני הלידה, רק כדי להיות בטוחים.

שבוע 36 להריון: מה חשוב לשאול את הרופא/ה

  • מה יקרה אם אמצא חיובית לחיידק סטרפטוקוקוס מקבוצה (GBS)B?

  • האם אני נמצאת בסיכון גבוה לרעלת הריון? הפרעת יתר לחץ דם זו הקשורה להריון, יכולה להופיע לפעמים בשליש השלישי.

  • במידה ואני סובלת ממחלה או ממצב כרוני, האם כל האלמנטים של הלידה, כולל הלידה עצמה יותאמו למצבי, במטרה להפחית סיכונים?

  • אילו תרגילים בטוחים אוכל לעשות בשלב זה בהריון?

שבוע 36 להריון - הצ'ק ליסט שלך

  • גלי אילו אפשרויות עומדות לרשותך בבית החולים בו את עומדת ללדת.

  • שטפי בגדים ומצעים חדשים המיועדים לתינוק או לתינוקת.

  • נסי לקבל מידע מקרובי משפחה, מחברות או אולי מהאינטרנט על הטרמיסטר השלישי להריון, ומה מצפה לך ולתינוק במהלכו. מוזמנת לקרוא את המאמר שלנו 'טרימסטרים בהריון' ובו גם מידע מקיף ומעניין על הטרימסטר השלישי.

  • למדי על האפשרויות שלך להאכיל את תינוקך: בין אם מדובר בהנקה ו/או בהזנה באמצעות תמ"ל. הרופא/ה שלך או יועצת הנקה, יוכלו לעזור לך בנושא.

  • האם יש לך כבר רעיונות לשמות? מוזמנת לבדוק את כלי מחולל השמות שלנו ולקבל השראה לשמות מיוחדים או במאמרים השונים על פי נושאים בקטגוריית שמות לתינוקות

  • הירשמי לקבלת טיפים שבועיים להריון

איך כתבנו את המאמר

התוכן והמידע במאמר זה, מבוססים על מקורות רפואיים וממשלתיים מהארץ ומהעולם, ואינם מחליפים ייעוץ רפואי או חוות דעת מקצועית של גורם רפואי מוסמך. יש להתייעץ תמיד עם אנשי מקצוע בתחום הרפואה לצורך אבחון וטיפול מלא.