pregnancy exercise 101

קורס הכנה ללידה. מיומנויות חשובות ללידה ולחיים

שיטות עזרה עצמית ללידה. כולנו יודעים שהכל בראש, ואם את מכירה קצת שיטות מדיטציה או הירגעות אחרות, את יודעת שלראש יש כוח רב בשליטה על התגובות של הגוף למתח, לכאב ולחרדה- וזה שימושי במיוחד בשעת הלידה. ישנן שיטות רבות בהן אפשר להשתמש כדי להתמודד עם כאב או עם תחושת חרדה בזמן הלידה. אבל כמו כל המיומנויות, גם כאן צריך להתאמן כדי להגיע לשלמות. כן ככל שתתחילי מוקדם יותר, כן יהיה טוב יותר.

מיומנויות חדשות ללידה ולחיים בכלל. חלק מטכניקות שיכוך הכאבים שתלמדי בקורס הכנה ללידה יכולות להיות שמושיות גם אחרי לידת תינוקך. נשימות בזמן כאב הצירים והשימוש בהרפיה כדי להתמודד עם אי הנוחות והחרדה שאת מרגישה, יפחיתו את הסבירות שתזדקקי לתרופות במהלך הלידה. אי לקיחת תרופות יכול לעזור בהתקדמות הלידה וזה דבר טוב עבור תינוקך, מפני שרוב משככי הכאבים עלולים במידה מסוימת להשפיע על התינוק. בינתיים, הידיעה שיש לך את מנגנוני ההתמודדות האלה תיתן לך כוח עד שיגיע היום הגדול.

מסתכלים קדימה. המיומנויות החדשות שאת לומדת יהיו שימושיות גם אחרי הלידה. אותן טכניקות יכולות להיות יעילות מאד בהתמודדות עם סוגים אחרים של אי נוחות פיזית ומתחים שאת עלולה לחוות במהלך החיים. הן יכולות לעזור לך להירגע כשאת לומדת להניק, או לעזור לך להישאר רגועה ברגעים הקשים ביותר של ההורות.

הכיני את עצמך. קורס ההכנה ללידה שבחרת יציע לך תכנית מסוימת וייתכן שתהיה התייחסות להרפיה, יוגה ועיסוי. בכל מקרה, כל קורסי ההכנה ללידה יתייחסו למיומנויות נשימה וטכניקות תנועה המשמשות בלידה. הנה מספר טכניקות שכדאי ללמוד ולתרגל בשבועות האחרונים של ההריון:

* נשימות בזמן כאב. יש צורות מיוחדות של נשימה שיכולות לעזור לך להירגע, להתמקד ולעבור את הצירים. המדריכה בקורס הכנה ללידה תראה לך איך לנשום עמוק בין הצירים השונים ולנשוף מהר בשיאו של כל ציר. נשימה נכונה חשובה במיוחד בשלב השני של הלידה, כשעלייך לנסות לשלוט על דחף חזק לדחוף. השימוש בנשימה נכונה בכדי להתמודד עם מצבי אי נוחות ופאניקה תאפשר לך להישאר רגועה במצבים מלחיצים בחיי היום יום.

תרגול אגן הירכיים .ישנם תרגילים קלים שאת יכולה לעשות כהכנה ללידה על מנת לחזק את שרירי הבטן ואת אזור אגן הירכיים. המורה תלמד אותך להדק שרירים חיוניים שאולי לא ידעת על קיומם! נענוע אגן הירכיים יכול להיות יעיל על מנת להקל על אי הנוחות בגב (לעתים הצירים מורגשים בגב התחתון במקום בבטן). תנועות אגן הירכיים יכולות גם לעזור לתינוקך להתמקם לקראת הלידה. בנוסף, תרגילי אגן הירכיים עוזרים גם לשפר את התנוחה.

* הרפיה. הרפיה בכל הגוף תעזור לך להרגיש רגועה ולהשתחרר בין הצירים. הרפיה עשויה גם להפחית את עוצמת הצירים הבאים. אם את יודעת איך להרפות את עצמך זוהי מיומנות לכל החיים שתעזור לך כשתרגישי מתוחה.

* דימויים חזותיים. במהלך הלידה, דימויים חזותיים – יצירת תמונה דמיונית על משהו נעים – תעזור לך למקד את מחשבותיך הרחק מהכאב, ולהישאר חיובית ורגועה במהלך הצירים. ברגעים אחרים של מתח, דימויים חזותיים יכולים לעזור לך להחזיר לעצמך תחושת שלווה.

בנוסף אולי תאהבו את: