4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

העובר שלך בשבוע 29 להריון

העובר שלך בגודל של דלורית גדולה. למרות תוספת השומן, מהווה השומן רק 2‏3 אחוזים ממשקלו של העובר, העומד כרגע על כ1.3 קילוגרם. אורך הראשעכוז של העובר נמדד כעת ב26 סנטימטרים, אך אם היינו מותחים את גופו, הוא היה מגיע לאורך של יותר מ40 סנטימטרים.

בקרת חום המוח של העובר התפתח עד לנקודה שבה הוא יכול לווסת את חום הגוף. עד לרגע הלידה, יהיו בגופו של העובר מאות מיליארדים של תאי עצב. זה נראה הרבה, אך התינוק לא ייצר תאים נוספים לאחר הלידה.

להתמלא במקומות הנכונים העובר שלך נראה יותר ויותר כמו עובר שעבר הריון מלא. העור שלו נעשה חלק יותר ובהיר יותר בזכות השומן שהוא אוגר. שומן זה מסייע לעובר לשמור על חום הגוף.

embryoimage-week29-700

ההריון שלךבשבוע 29

בעיה כבדת משקל העובר יוסיף את רוב משקלו בשלושת החודשים הבאים, וכך גם את. ייתכן שתעלי בכ5 קילוגרמים בטרימסטר האחרון.

תלונות של הטרימסטר השלישי תלונות על התכווצויות ברגליים שכיחות במהלך ההריון, אך המומחים אינם בטוחים מה בדיוק הגורם להתכווצויות אלו. חלקם סוברים כי המשקל הנוסף המכביד על הרגליים גורם לכך, בעוד שאחרים מאמינים שהכאב עשוי להעיד על מחסור בסידן או באשלגן. התכווצויות אלה עשויות להתעורר גם כתוצאה מהלחץ שמפעיל הרחם על העצבים המגיעים לרגליים.

דרכי התמודדות עם התכווצויות ברגליים אם יש לך התכווצות, מתחי את רגלך בעדינות תוך מתיחת כף הרגל בפלקס ומשיכת בהונותייך אחורה לכיוון שלך. ביצוע מתיחות במשך היום ולפני השינה עשוי לעזור גם כן. הקפידי לאכול מאכלים רבים העשירים בסידן ובאשלגן.

הידעת? נהיה כאן צפוף! בשלב זה, העובר גדול דיו כדי למלא את מרבית החלל ברחם. בשלב זה, כאשר נותרו עוד 10 שבועות עד הלידה, 96 אחוזים מהעוברים מתחילים להתמקם בתנוחת ראש כלפי מטה. עכשיו כשיש פחות מקום, את תרגישי הרבה בעיטות ודחיפות מרפקים וברכיים.

שבוע 29 של ההריון המשימות שלך

בחרי או התחילי לעצב את הודעת הלידה (הדיגיטלית או המודפסת)

לטיפול בהתכווצויות ברגליים מתחי את הרגליים בעדינות, הגמישי את כף הרגל ומשכי אלייך את האצבעות

אכלי הרבה מזונות עשירים בסידן, כמו גם מזונות המכילים אשלגן

הירשמי לקבלת טיפים שבועיים להריון

שבוע 29 של ההריון המשימות שלך

בחרי או התחילי לעצב את הודעת הלידה (הדיגיטלית או המודפסת)

לטיפול בהתכווצויות ברגליים מתחי את הרגליים בעדינות, הגמישי את כף הרגל ומשכי אלייך את האצבעות

אכלי הרבה מזונות עשירים בסידן, כמו גם מזונות המכילים אשלגן

הירשמי לקבלת טיפים שבועיים להריון