4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

שבוע 9 להריון: התפתחות התינוק שלך

השבוע, הקטנטן שלך (שכעת כבר נחשב רשמית לעובר) נראה פחות ופחות כמו כתם ורוד – בייחוד מאז שהזנב שלו נעלם סוף-סוף. כשגופו כבר מאורך ומיושר, אורכו של הקטנטן שלך הוא כבר כ- 2.5 ס"מ.

זהו שלב קריטי בהתפתחות תקינה של הידיים והרגליים. הרגליים התארכו והניצנים שיהפכו בסופו של דבר לבהונות החלו לבצבץ. גם הזרועות התארכו בינתיים והחלו להתקפל באזור המרפק. גם מבנה יד בסיסי נוצר והוא כולל את האצבעות והאגודל המופרדים כבר באופן ברור. הכבד של הקטנטן שלך, כיס המרה, הטחול ובלוטת הכליה מתחילים להתפתח.

בשבוע ה-9 להריון, הקטנטן שלך כבר בתנועה מתמדת. זוהי תחילתה של תקופת הריקוד שלו, עם תנועות נמרצות המתרחשות באופן ספונטני בתגובה לגירויים מבחוץ, כגון אור ורעש. התאזרי בסבלנות – תצטרכי לחכות עד לשליש השני כדי להרגיש את התנועות האלו ממש.

Your Go-To Pregnancy Guide Your Go-To Pregnancy Guide Your Go-To Pregnancy Guide

מה גודלו של העובר שלך בשבוע התשיעי להריון?

השבוע העובר שלך בגודל של דובדבן! גודלו הממוצע של עובר בשבוע ה-9 הוא 2.55-1.9 ס"מ ומשקלו 20 גרם.


embryoimage-week09-700

גוף האם בשבוע 9 להריון

תופעות ההריון כוללות כעת יותר שינויים בשדיים, שמתרחבים במטרה לפנות מקום לחלב. סביר שבתקופה זו השדיים שלך יותר מלאים, כבדים ורגישים למגע. למרות שהם ימשיכו לגדול במהלך ההריון, הרגישות לרוב פוחתת לקראת סוף החודש הרביעי. את יכולה להתחיל לראות בליטות לבנות קטנות על החלק הכהה של הפטמה שלך (עטרת הפטמה). בלוטות אלו נקראות בלוטות מונטגומרי, והן מייצרות שמנים שנועדו לשמור על לחות הפטמות במהלך ההנקה.

אם לא נהגת לעשות פעילות ספורטיבית לפני ההריון, עכשיו זה זמן מצוין לבחור פעילות בטוחה שתוכלי להתמיד בה למשך שארית ההריון. שחייה, הליכה, ויוגה הן פעילויות טובות. 

בואי לבריכה! מומחים רבים טוענים ששחייה היא הפעילות הגופנית הטובה ביותר לנשים בהריון, מכיוון שהיא עדינה למפרקים. הורמון ה-relaxin הזורם עכשיו במרץ בגופך גורם למפרקים להיות גמישים יותר כדי שהאגן שלך יוכל להתרחב במהלך הלידה. למרות שזה אמור להקל על הלידה שלך, הקפידי בינתיים להימנע מתרגילים שגורמים לעומס גדול מדי על המפרקים.

שבוע 9 להריון: תופעות ההריון שלך

המותניים מתרחבים - אמנם הבטן שלך עדיין לא ממש התעגלה, אבל הבגדים הרגילים שלך כבר בטח לוחצים לך בעקבות התעבות קו המותניים יחד עם התנפחות קלה הנובעת מחבריך הוותיקים, ההורמונים.


ורידים בולטים - נפח הדם בגופך עולה בשל הצורך להזין את העובר הגדל במהירות, והתוצאה היא שהוורידים שלך עשויים להיראות בולטים יותר.

 

הפטמות מתכהות - ייתכן שאת עדיין מרגישה אי נוחות בשדיים והפטמות שלך יכולות להיראות כהות יותר מבדרך כלל.

כתמי דם קלים - עדיין שכיח לראות מעט כתמי דם בשלב זה, אבל בשבוע 9, דימום עלול להעיד על בעיה. צרי קשר מידי עם הרופא/ה אם את מגלה יותר מכמה טיפות דם.

התכווצויות - בשבוע התשיעי גופך משתנה במהירות, ועמו גם המשקל שלך. אם את מרגישה התכווצויות חמורות, הכאב שונה מזה של התכווצות רגילה, או שאת חשה אי נוחות בגב התחתון, פני לרופא/ה כדי לשלול בעיות אפשריות.

בחילות בוקר - אם עדיין לא היו לך בחילות בוקר עד עכשיו, את כנראה אחת מבנות המזל הבודדות שהתופעה הנפוצה הזאת פסחה עליהן. אם את עדיין סובלת מבחילות, המשיכי לאכול ארוחות קטנות וזכרי להרבות בשתייה.

תחושת הרעב גוברת - ייתכן שאת כבר מרגישה כעת קצת יותר רעבה מבדרך כלל. כדאי שיהיו לך נשנושים קלים ובריאים בהישג יד; מומלץ להוסיף עוד כ-300 קלוריות לצריכה היומית שלך.

השתוקקות למאכלים מוזרים או סלידה ממזון - חוש הריח שלך מוגבר כעת, וייתכן שעכשיו את סולדת מדברים שפעם היית נהנית מהם. מכיוון שגופך זקוק לתזונה משובחת הכוללת את כל אבות המזון, ייתכן שאת משתוקקת לכמה דברים מעניינים למדי. זרמי עם התשוקות שלך אם הן בריאות! רק אל תיסחפי עם צריכת הקלוריות.

עייפות - סחרחורות ועייפות מאוד נפוצות בשלב הזה. השתדלי לנוח כמה שאפשר, במיוחד אם את לא מצליחה לישון היטב בלילה.

רכבת הרים רגשית - אם ברגע אחד את מרגישה בשיא שלך ומיד לאחר מכן "על הפנים", את בהחלט יכולה להאשים את ההורמונים שלך בכך. מכיוון שרמת ההורמונים עדיין במגמת עלייה, את חשה חוסר יציבות מבחינה רגשית.

ההשתנה התכופה ממשיכה - כן, הריצות התכופות לשירותים עדיין מככבות בלו"ז היומי שלך. הימנעות מקפאין יכולה לסייע במעט, וכך גם הישענות קדימה בזמן ההשתנה, מה שעוזר לשלפוחית להתרוקן לגמרי. אם את מרגישה צריבה או כאב בזמן הטלת השתן, צרי מיד קשר עם הרופא/ה.

שבוע 9 להריון: דברים שכדאי לקחת בחשבון

קני חזיות הריון. הן אולי לא נראות כמו הפריט הכי מדהים במחלקת הלבשה תחתונה, אך הן אלו שיספקו את תוספת התמיכה לשדיים הכואבים שלך.

עברי על התקציב שלך וחשבי כמה הוצאות צפויות לך בתקופת ההריון והלידה, אם זה אפשרי. חיסכון עכשיו פירושו יותר כסף עבור המשפחה המתרחבת שלך מאוחר יותר. לכן, שווה לחפש קופונים ומבצעים בחנויות, שיעזרו לך לשמור על תקציב מאוזן, ובתוך כך לשמור על עצמך ועל עתידך.

 הקפידי לשמור על תזונה בריאה. בחירה במאכלים הנכונים פירושה הריון בריא יותר והתחלה טובה יותר לקטנטן שלך.

Your Go-To Pregnancy Guide Your Go-To Pregnancy Guide Your Go-To Pregnancy Guide

שבוע 9 להריון: שאלי את הרופא/ה שלך

כבר הגיע הזמן לבדיקת אולטרסאונד? אולי. אם כבר עברת בדיקה כזו, יעבור עוד קצת זמן עד הפעם הבאה. אם לא, ייתכן שתראי את העובר שלך השבוע בפעם הראשונה! חלק מהרופאים אוהבים לחכות עוד קצת; בדיקת האולטרסאונד הראשונה נערכת לרוב בין השבוע ה-8 ל-12.

ייתכן שאת מוטרדת מהסיכון להפלה. צרי קשר מידי עם הרופא/ה שלך במקרה של דימום כבד או כאב ששונה מההתכווצויות הקלות שהרגשת כ"רגילות" עד כה.

התקשרי לרופא/ה במקרה של ריח חריג או הפרשה מוגברת מהנרתיק.

המשקל עולה במהירות? זה נורמלי להתחיל לעלות מעט במשקל בשלב הזה, אבל זה עדיין לא הזמן להתחיל לאכול בשביל שניים. התייעצי לגבי אכילה בריאה מבלי להגדיל את צריכת הקלוריות שלך יותר מדי.

יורדת במשקל? זו תופעה מוכרת אם את מתמודדת עם בחילות בוקר קשות. אמנם זה נחשב תקין לרדת כמה ק"ג, אבל זה לא הזמן לעשות דיאטה.  התייעצי לגבי דרכים מהירות לעלות שוב במשקל, אם זה מדאיג אותך.




 

שבוע 9 של ההריון המשימות שלך

בדקי מה מכסה הביטוח הרפואי שלך, או איך לקבל טיפול אם אין לך ביטוח

בחרי בפעילות גופנית בטוחה שתוכלי להמשיך לעסוק בה בשאר ההריון, כמו הליכה או יוגה

התכונני להרגשה ששדייך מלאים, כבדים ורגישים יותר

הירשמי לקבלת טיפים שבועיים להריון

שבוע 9 של ההריון המשימות שלך

בדקי מה מכסה הביטוח הרפואי שלך, או איך לקבל טיפול אם אין לך ביטוח

בחרי בפעילות גופנית בטוחה שתוכלי להמשיך לעסוק בה בשאר ההריון, כמו הליכה או יוגה

התכונני להרגשה ששדייך מלאים, כבדים ורגישים יותר

הירשמי לקבלת טיפים שבועיים להריון