4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

שבוע 6 להריון: התפתחות העובר שלך

עכשיו, כשאת בשבוע 6, הקטנטן שלך מפתח במהירות סממנים חדשים. אבן הדרך החשובה ביותר השבוע: צינור העצבים מתחיל להיסגר על מה שיהפוך לעמוד השדרה של העובר.

ויש עוד! השבוע, קפלי רקמה זעירים מתפתחים למה שיהפוך בסופו של דבר לסנטר, ללחיים וללסת. האזורים שיהפכו להיות העיניים והאף מתחילים לבלוט החוצה, בעוד מבנה האוזן נדחף פנימה.

צינור הלב מתפתח בהדרגה לארבעה תאים בסיסיים ומתחיל לפעום באופן סדיר יותר מאשר בשבוע הקודם, ממש כמו תוף זעיר. גם איברים חיוניים אחרים, כמו הכליות והכבד, מתחילים לקבל צורה. כל אחת מהריאות מתקיימת כצינור בפני עצמו ושתיהן מקבלות צורה הדומה לשקיק. הן ימשיכו להתפתח בחודשים הקרובים כדי להיות מוכנות לנשימה הראשונה של הקטנטן שלך.

Your Go-To Pregnancy Guide Your Go-To Pregnancy Guide Your Go-To Pregnancy Guide

מה גודלו של העובר בשבוע השישי?

העובר שלך באורך של 6-5 מ"מ ובגודל של זרע של רימון!

embryoimage-week06-700

גוף האם בשבוע 6 להריון

סביר להניח שהשבוע תחושי רגישות ועקצוץ בשדיים בגלל זרימת דם מוגברת; באופן טבעי חלק זה של הגוף שלך מתכונן להנקה. הקפידי ללבוש חזייה תומכת, אפילו בלילה אם זה עוזר לך. ייתכן שתחווי גם עצירות בגלל עלייה ברמת הפרוגסטרון, שמאטה את תהליך העיכול. פעילות גופנית סדירה, אכילה מאוזנת הכוללת מזון עשיר בסיבים תזונתיים ושתיית מים מרובה אמורה לעזור לך להתמודד עם הבעיה.

אם את מרבה להקיא את ארוחת הצהריים שלך לאחרונה, את ממש לא לבד! כ-70 אחוז מהנשים ההרות סובלות מבחילות בוקר, המורגשות הרבה יותר בשליש הראשון של ההריון. הבחילה נובעת מה- hCG, הורמון ההריון המופרש מיד לאחר ההשתרשות. למרות שאינך יכולה ממש למנוע את בחילות הבוקר, את יכולה לנקוט בכמה אמצעים שיקלו על התופעה.

שבוע 6 להריון: תופעות ההריון שלך

כתמי דם קלים - שכיח לראות כתמי דם קלים בשבוע החמישי להריון, אך לא אמורות להיות יותר מכמה טיפות דם, אפילו לא כדי לכסות תחתונית קטנה. אם כמות הדם גדולה או שההכתמה נמשכת למעלה מיומיים, או שאת מוטרדת מכל סיבה שהיא, קבעי תור לרופא/ה שלך בהקדם האפשרי.

התכווצויות - התכווצויות קלות ועדינות הן טבעיות – זה סימן להתרחבות הרחם והרקמות שמסביב על מנת להכין את המקום לעובר שיגדל בו. אם את חשה כאב חזק יותר מהתכווצות קלה, צרי קשר מידי עם הרופא/ה שלך.

בחילות בוקר - אם עדיין לא היו לך בחילות בוקר, טבעי שהן יגיעו בשלב זה. בחילות בוקר יכולות להגיע בכל חלק של היום או הלילה. ייתכן שהן יתעוררו בעקבות תנועה, ריחות, קיבה ריקה או סתם בלי סיבה. קרקרים ומאכלים עמילניים אחרים יכולים לעזור, כך שרצוי שיהיו לך כמה בהישג יד למקרה של התקפי בחילה.

עייפות - את עלולה להרגיש עייפות קשה, זה טבעי לחלוטין. תנומות קצרות יכולות לעזור, לצד חטיפים קטנים ופעילות גופנית קלה. ודאי שאת נוטלת מספיק ברזל, מכיוון שכמות קטנה מדי עלולה לגרום לאנמיה שתוביל לעייפות.

השתנה תכופה - טבעי שאת רצה לשירותים לעיתים תכופות יותר.

תנודות במצבי רוח - יש כמה דברים חיוביים בשינויי מצב הרוח שאת עתידה לחוות עד סוף ההריון. תזונה בריאה, שיחה עם חברות קרובות, תנומה מדי פעם ופעילות גופנית קלה יסייעו לייצב את המצב.

בלי תסמינים בכלל - הכול בסדר, בהחלט אפשרי שבשבוע שישי לא תחווי את תופעות ההריון הללו. אל תדאגי – כל הריון הוא שונה. כך לדוגמה, במקרים מסוימים תופעות שכיחות כמו צרבת או עייפות הן כה קלות עד שלא תרגישי בהן. ובמקרים אחרים התופעות האלו לא קיימות כלל.

שבוע 6 להריון: דברים שכדאי לקחת בחשבון

איך נראה שבוע 6 להריון? בדרך כלל הוא לא ממש נראה. אם תכננת לצלם את עצמך מדי שבוע כדי להנציח את ההריון למזכרת, זה הזמן להתחיל.

הציצי בארון שלך! ודאי שיש לך כמה בגדים נוחים מבד נמתח שתוכלי ללבוש בשבועות הקרובים. הגוף שלך יתחיל לגדול בקרוב וחשוב שיהיה לך נוח גם אם עדיין לא הגיע הזמן לבגדי הריון.

אם המון מחשבות מתרוצצות לך בראש ואת מוטרדת, כתבי את כולן ביומן ההריון שלך וערכי רשימה שעליה תדברי עם הרופא/ה שלך.

הסתכלי על ביטוח הבריאות שלך, אם עדיין לא עשית זאת. ודאי שיש לך כיסוי לכל מה שאת צריכה.
Your Go-To Pregnancy Guide Your Go-To Pregnancy Guide Your Go-To Pregnancy Guide

שבוע 6 להריון: שאלי את הרופא/ה שלך

התקשרי מיד לרופא/ה במקרה של דימום כבד או כאב שונה מהתכווצות רגילה.

בדקי מה מצפה לך בביקור הבא אצל הרופא/ה.



שבוע 6 של ההריון המשימות שלך

השתמשי בחזייה תומכת לטיפול ברגישות בשדיים, אפילו בלילה

הרבה מים, מזונות עשירים בסיבים ופעילות גופנית קבועה יעזרו במניעת עצירות

ארוחות קטנות, תה צמחים ורטיות קרח יעזרו לך להילחם בבחילות הבוקר

הירשמי לקבלת טיפים שבועיים להריון

שבוע 6 של ההריון המשימות שלך

השתמשי בחזייה תומכת לטיפול ברגישות בשדיים, אפילו בלילה

הרבה מים, מזונות עשירים בסיבים ופעילות גופנית קבועה יעזרו במניעת עצירות

ארוחות קטנות, תה צמחים ורטיות קרח יעזרו לך להילחם בבחילות הבוקר

הירשמי לקבלת טיפים שבועיים להריון