אימון שינה לתינוק

אימון שינה לתינוק

כפי שיודע כל הורה טרי, הרדמת התינוק עשויה להיות מאתגרת מאוד, שלא לדבר על הבטחת שנת לילה איכותית. הרגלי שינה טובים הם הכרחיים, במיוחד בסביבות גיל ארבעה חודשים. בגיל זה צריך לספק לתינוק מסגרת ועקביות בדפוסי השינה.

אימון לשינה

התינוק שלך יתרגל לישון בכל מקום בו יניחו אותו. אם הוא יירדם בזרועותייך או במיטתך, זה המקום בו יצפה להיות כל לילה, כל הלילה. לכן, אם ברצונך שהוא יישן במיטה שלו, יש להניח אותו שם כשהוא ישנוני אך עדיין ער.

פינוי האזור

אזור השינה של תינוקך צריך להיות נקי מהדברים הבאים:

  • כריות
  • שמיכות
  • ריפודים ללול
  • בובות וצעצועים
  • מזרנים שיש בינם ובין מסגרת המיטה רווח גדול מדי
  • עשן

פיתוח שגרה

כרך נולד, התינוק שלך ישן במחזורים של שינה קלה בכל שעתיים עד שלוש, אך בגיל ארבעה חודשים עליו ללמוד איך לחזור לשינה עמוקה בכוחות עצמו. מחקרים מראים שבגיל ארבעה חודשים, מוחו של התינוק בשל מספיק בכדי לישון שש עד 12 שעות מבלי להתעורר ממש.

שגרת ההרדמה שלך יכולה לכלול:

  • אמבטיה
  • חיבוק בכיסא מיוחד
  • שיר או שיר ערש*
  • הקראת סיפור
  • התכרבלות עם שמיכה מיוחדת

ברגע שהתינוק שלך יגלה את הדרך הייחודית שלו להרגיע את עצמו ולחזור לישון, שניכם תוכלו לישון טוב יותר. על כן, גם אם זה קשה, כדאי להישאר במיטה במקום לקפוץ עם הציוץ הראשון. רצוי לתת לו זמן להירדם בחזרה בכוחות עצמו. כמובן שאם הוא לא נרגע, יש לנסות להרגיע אותו.  זה ייקח כמה לילות אך הוא ילמד את העניין במהרה.

ככל שהאימון של התינוק שלך לשינה עם טקס לילה טוב יעיל יהיה מוקדם יותר, כך יידע התינוק שלך למה לצפות מהר יותר. 

לגבי שירי ערש

הידעת שלשירי ערש מרחבי העולם יש מאפיינים מוזיקליים דומים, גם אם המילים, השפה והמנגינות משתנות? כדי להרגיע את התינוק שלך לפני השינה, אפשר לשיר לו שיר ערש. 

בנוסף אולי תאהבו את: