בחודשים הראשונים בחיי התינוק ניתן להלביש אותו, לחתל אותו, להאכיל אותו ולהרים את אותו – ללא התנגדות מהותית מצידו. כשהתינוק מתפתח, קל יותר לבצע איתו את אותן פעולות, שכן הוא מסייע קצת, דוחף קצת ומשתף פעולה על פי יכולתו. פתאום הראש מזדקף, הגו מתחזק והוא הופך לפעוט קטן ומתקשר. הזחילה מביאה לחיינו מרחב חדש של פעילות בו אנו נדרשים להגביר את  אמצעי הביטחון, כדי שהתינוק לא ייפול או ייחבל. אך השלב המרגש ביותר מגיע במהירות... הפעוט, שרק לפני רגע היה תינוק, נעמד על רגליו!

"אני רואה את העולם מגובה אחר לגמרי!" / עם העמידה מגיע עולם אחר לגמרי

מיד בתום שלב הזחילה מגיע אחד השלבים המרגשים ביותר - העמידה. בטווח שבין גיל 8 חודשים ל-14 חודשים קורה משהו מאוד מעניין אצל הפעוט: הוא מתנועע יותר ברחבי הבית בזחילה, עומד ועובר להליכה, ונקודת המבט שלו על העולם משתנה ברגע. הוא מסתובב בתאווה לחקור, לגלות ולחוות. הוא רגע פה ושניות לאחר מכן הוא שם, ונראה כי אי אפשר לעצור אותו במרתון החקירה והגילוי.

מרגע זה כל פעילות אותה תיזמו כהורים, כמו האכלה, מקלחת והחלפת חיתול, הופכת להפרעה באותו תהליך תנועתי. אתם יכולים למצוא את עצמכם מלווים כל ביס בארוחה בקולות "אווירון", מציפים את האמבט בגירויים וצעצועים כדי לשרוד את המקלחת היומית, וכמובן - מפגינים כישורי שכנוע ואקרובטיקה מרשימים על מנת להחליף חיתול.

החלפת החיתול- למה אני צריך לעצור? / העצמאות הפיסית מעודדת התפתחות רצון עצמאי

החלפת החיתול מתרחשת מספר רב של פעמים ביום ומצריכה עצירה של כל פעילותו של הפעוט. הוא אמור לשכב על הגב ולהמתין בסבלנות לתהליך המתרחש לאורך נצח מבחינתו. הורים רבים מאמצים תנועות אקרובטיות כדי להחזיק בגופו, למנוע בריחתו ולסיים בהצלחה את החלק ההכרחי הזה.

אבל עכשיו יש דרך למזער את זמן ההפרעה לתינוק ולהפוך אותו לשותף פעיל ועצמאי להחלפת החיתולים! המכנסונים החדשים של פמפרס מאפשרים את הפחתת ההפרעה לפעוט לכמעט מינימום. ההחלפה נעשית תוך כדי תנועה, ומבלי לחייב אותו לשכב על הגב באופן סטטי, כך שניתן להוריד ולהלביש את המכנסונים, ממש כמו תחתונים. פעולה זריזה זו מאפשרת לתינוק לחזור לפעילות כמעט ללא הפרעה.

מאחר ולתינוק בגיל זה אין באמת הבנה בנוגע לחשיבות ההיגיינה והצורך בהחלפת החיתול, הדרך היחידה להוריד את רמת התסכול סביב ההחלפה היא הקפדה על מהירות הפעולה כדי לאפשר לו להמשיך בפעילות. הפעוט מתפתח, חוקר, ומגלה ואסור להורים להיות לו למכשול. הוא זקוק למרחב מוגן ובטוח המאפשר לו עצמאות והמשך התפתחות לשלבים הבאים בחייו.