כל תינוק הוא יחיד ומיוחד, וכך גם הדרך בה הוא מתפתח ומשתנה מדי יום. אחד מהדברים שעומדים להשתנות במהלך הדרך הוא תדירות החלפת החיתול. כשמדובר ברך הנולד, ישנו כלל אצבע בכל הנוגע לתדירות החלפת החיתול. על פיו, יש להחליף חיתול ליילוד בכל שעתיים-שלוש, תדירות שהולכת ופוחתת עם הזמן. השאלה היא מה עושים ומתי מחליפים, כשהחיתול של התינוק הקטן לא רטוב או מלוכלך ומה עושים עם החלפת חיתול לתינוק בלילה?

החלפת החיתול הראשונה יכולה להיות אתגר, אולם מדובר באירוע המסתיים בסופו של דבר בחיזוק הקשר ביניכם לבין תינוקכם. עם מגע עדין וליטוף אוהב, ייתכן שתתחילו לצפות לרגע זה. הקטנטן ייהנה מהמגע באותה מידה.

באיזו תדירות מומלץ להחליף חיתול לרך הנולד

כשהיילוד שלכם מגיע, יכול להיות שתעדיפו להתרכז בחיבוקים שאתם רוצים להרעיף עליו, ובאהבה שאתם מרגישים כלפיו. לצד רגעי ההורות המשמחים הללו, יש גם מטלות פחות זוהרות, כמו החלפת חיתול שלעיתים מלא בשתן ובצואה. נשאלת השאלה: כל כמה זמן להחליף חיתול? מומחים ממליצים להחליף את החיתול של היילוד כל שעתיים-שלוש, או בתדירות הנדרשת. מדוע? כי בראשית חייו, עשוי הרך הנולד להטיל שתן לעתים קרובות, כשעה עד שלוש שעות, ולעשות צואה בין שעתיים לחמש שעות.

חשוב לקחת בחשבון גם כמה סיבות בריאותיות:

  • תינוק ששוהה זמן רב מדי בחיתול רטוב, עלול לסבול מתפרחת חיתולים.

  • נוכחות של צואה, יכולה גם היא לגרום לגירוי בעור.

  • שאריות חיידקים עלולות להוביל לזיהום בשלפוחית השתן (במיוחד אצל בנות).

בנוסף, חיתול מלא בשתן ו/או בצואה עלול לגרום לדליפות ונזילות, דבר שיכול להתפשט וללכלך את בגדי התינוק, את העריסה, את מושב הרכב וכל מה שבסביבתו של התינוק. הדרך הפשוטה ביותר למנוע את כל הבלגן זה היא החלפת החיתול בתדירות גבוהה, במיוחד בתחילת הדרך.

באיזו תדירות מומלץ להחליף חיתול לרך הנולד, בשעות הלילה?

ומה לגבי החלפת החיתול בשעות הלילה, כשהתינוק ישן? האם באמת יש צורך להחליף חיתול בלילה? ייתכן שאתם לא בטוחים באיזו תדירות באמת צריך להחליף את החיתול של היילוד בשעות החשיכה. תשמחו לדעת שחיתולי פמפרס פרימיום מידות 1 ו-2, מצוידים במד רטיבות שיכול לעזור לכם לדעת מתי תינוקכם זקוק להחלפת חיתול, בעיקר בשעות הלילה כשהוא ישן. אם החיתול לא מאוד רטוב, מומלץ לאפשר לתינוק להמשיך לישון. חיתולי פמפרס פרימיום גם מרחיקים מעור התינוק רטיבות ולכלוך לתחושת יובש נושם עד 12 שעות של הגנה, דבר שמאפשר לתינוק ולכם לישון טוב במהלך הלילה, נינוחים ורגועים. . יחד עם זאת, ובמטרה למנוע מצב בו התינוק שוהה בחיתול זמן רב מהרצוי, כדאי להחליף את החיתולים המלוכלכים בכל הזדמנות שניתן (לפני השינה, כאשר התינוק מתעורר באמצע הלילה, לפני הארוחה וכדומה).

ומה עושים כשמתחילים עם מוצקים?

כאשר התינוק שלכם גדל, מגיע הרגע בו תציעו לו טעימות ראשונות ותתחילו לשלב מוצקים בתפריט. כאשר זה קורה, ייתכן שכמות החיתולים הרטובים תצטמצם ואז שוב אנחנו לא בטוחים כל כמה זמן מחליפים חיתול. גם אם זה קורה, חשוב להמשיך לבדוק את החיתול כל כמה שעות, כדי לוודא שהוא לא מלא מדי. ככלל, הקפידו להחליף חיתול אחרי כל פעילות מעיים.

מתי עוד חשוב להחליף חיתול?

  • לפני נסיעה באוטו

  • לפני ביקור אצל הרופא

  • לפני שיוצאים מהבית לזמן ממושך

אם אתם הורים טריים, אין ספק כי המידע המתייחס למועד בו מומלץ לבדוק האם החיתול רטוב או מלוכלך, ולתדירות החלפת החיתול, יכול לעזור לכם להיות מוכנים לכל החלפה ובכל זמן, וגם לעשות את זה נכון. אחרי שעברתם את השלב הראשון בו למדתם על רזי החיתול, כמה חיתולים מחליפים ביום, והאם להחליף חיתול לתינוק ישן, חשוב שתדעו גם מתי להחליף מידה, כדי שיהיה לתינוק נוח ובמטרה למנוע דליפות ונזילות. לפעמים נראה כי השלב הבא - התאמת מידת החיתול לתינוק, מורכב לא פחות. כדי לעזור לכם בהמשך הדרך, הכנו עבורכם מאמר שעוסק במועד החלפת החיתול, בהתאם לגיל התינוק, מבנה גופו וכל אחד משלבי התפתחותו. קבלו את המדריך לבחירת גודל החיתול לתינוק.