שינה במהלך ההריון

שינה במהלך ההריון

"חשוב לנוח הרבה". זו עצה נהדרת למסע זה הנמשך תשעה חודשים, אך במקרה של נשים מסוימות, קל יותר הגיד זאת מאשר לעשות. הבטן הגדלה, העובר הפעיל  והשינויים ההורמונליים יכולים להקשות על האישה להירדם ולהישאר כך לאורך זמן. הנה כמה הפרעות שינה הנפוצות בזמן ההריון, והשיטות להתמודד איתן.

התהפכות מצד לצד

אחת התלונות הנפוצות ביותר במהלך ההריון, בעיקר בטרימסטר השלישי, היא מציאת תנוחה נוחה לישון בה. נסו לשכב על הצד עם כרית בין הברכיים לתמיכה בגב התחתון. אפשר גם לקנות כרית גוף, המתעצבת בהתאם לגוף ומציעה תמיכה במקומות הדרושים. נשים מסוימות מרגישות שקל יותר לישון בתנוחת ישיבה, כשכריות רבות תומכות בהן סביב לגוף.

מתן שתן לעתים תכופות

ככל שההריון מתקדם יותר, כך מרגישים צורך להטיל שתן לעתים תכופות יותר, ושעות הלילה אינן יוצאות דופן. הצורך להטיל שתן גדל ככל שהרחם הגדל לוחץ על השלפוחית. לא כדאי לצמצם את צריכת הנוזלים במהלך היום, אך אפשר אולי להגביל את כמות השתייה קצת לפני שאתן הולכות לישון.

במרבית המקרים, מתן שתן לעתים תכופות הוא רק תסמין של ההריון. אך כדאי לדעת שדלקות בדרכי השתן (UTI) גם כן גורמות לכך. התדירות אינה התסמין היחיד של דלקות בדרכי השתן: עשויה להיות הרגשה שצריך להטיל שתן באופן מידי (בדחיפות) ולהרגיש כאב או צריבה בעת הטלת השתן. אם אתן חוות תסמינים מלבד התדירות הגבוהה, צרו קשר עם הרופא/ה המטפל/ת שלכן. הוא או היא ודאי יבצעו בדיקת שתן כדי לראות אם קיים זיהום בקטריאלי.

פעילות העובר

נשים מסוימות מתעוררות בעקבות תנועותיו של העובר במהלך הלילה. אין הרבה מה לעשות נגד זה, ואתן גם לא תרצו שזה ייפסק: עובר זז הוא בדרך כלל עובר בריא. כשעוברים מפסיקים לנוע או מאטים את הקצב, אנו מתחילים לחשוש לבריאותם. אז גם אם זו חוויה מסתכלת עבורכן, זה למעשה סימן שבריאותו של העובר תקינה! אם העובר מונע מכן לישון במהלך הלילה, נסו לישון מעט במהלך היום. גם תנומה קצרה יכולה לעזור לכן להתרענן.

טיפים לשינה טובה

קיימות מספר דרכים אחרות לישון טוב בלילה:

    • להפסיק לצרוך קפאין לגמרי.
    • לעשות פעילות גופנית מדי יום. מחקרים מוכיחים כי פעילות גופנית קבועה תורמת לשינה טובה. הליכה היא פעילות נהדרת עבור נשים בהריון.
    • נסו לשתות כוס חלב חם לפני השינה.
    • ואחרון חביב, לא לקחת תרופות ללא מרשם או תכשירים טבעיים לטיפול בבעיות שינה. תמיד צריך לשאול את הרופא/ה לפני שאתן מטפלות בתסמין כלשהו באופן עצמאי.

    בנוסף אולי תאהבו את:

    חיתולים

    המכנסונים של פמפרס

    לא מחתלים, מלבישים! ממש כמו תחתונים!