מדריך שינה לפי טרימסטר

מדריך שינה לפי טרימסטר

הריון מביא עמו הרבה הפתעות בלתי צפויות, אך אחת ההפתעות הכי פחות מבורכות היא ההפרעה לזמני השינה. ההריון הוא חוויה מתישה, אז איך זה שאתן במיטה ערות, סופרות כבשים, בזמן שהדבר הכי דרוש לכן הוא שינה?
אתן יכולות להיות בטוחות שאתן לא היחידות.
הרבה אמהות לעתיד מתקשות להירדם ולישון בזמן ההריון בגלל השינויים ההורמונליים וחוסר הנוחות הפיזית הכרוכה בנשיאת תינוק ברחם. מתסכל ככל שיהיה, מומחים טוענים שהמצב ניתן לתיקון, ומאחר שבריאותו של העובר נשענת על בריאותכן, ככל שתשנו יותר במהלך ההריון כך יהיה טוב יותר.
המשיכו לקרוא כדי לקבל טיפים שיעזרו לכן להשיג את המנוחה הדרושה בכל טרימסטר במהלך ההריון.

שינה במהלך הטרימסטר הראשון

במהלך החודשים הראשונים להריון, ייתכן שתרגישו צורך להטיל שתן לעתים תכופות יותר במהלך הלילה. זו תופעה טבעית, אך כדי לצמצם את מספר הטיולים לשירותים, כדאי להימנע משתיית נוזלים מרובה מדי בשעות הערב. רק הקפידו לשתות המון מים במהלך היום כדי לפצות על כך.
לחץ גם עשוי למנוע שינה מאמהות לעתיד, אז אם אתן מודאגות לגבי ההריון החדש, נסו להחזיק יומן לצד המיטה ולכתוב בו את כל החששות והדאגות לפני שאתן הולכות לישון. פעולת זו עשויה להקל על הלחצים במידה מספקת כך שתוכלו להירדם.

שינה במהלך הטרימסטר השני

הרבה אמהות לעתיד מגלות שהשינה משתפרת במהלך הטרימסטר השני, כאשר אין צורך להטיל שתן באותה תכיפות כמו קודם. עם זאת, צורתו המשתנה של הגוף עשויה לגרום לבעיות שינה.
ככל שהעובר גדל, תגלו שתנוחת השינה הנוחה ביותר היא על הצד, כשהברכיים כפופות. כריות המונחות במיקום אסטרטגי אמנם עוזרות להישאר בתנוחת צד, אך לא צריך לדאוג אם אתן מגלות שהתהפכתם על הגב במהלך הלילה - זה אחד מחלקי ההריון בו לא ניתן לשלוט.

שינה במהלך הטרימסטר השלישי

במהלך הטרימסטר השלישי של ההריון, חוזר הצורך להטיל שתן לעתים תכופות - יחד עם צרבת, התכווצויות ברגליים וחוסר נוחות בעקבות התרחבות הבטן. כדי לעזור לגופכן להתכונן לשינה, עשו משהו מרגיע לפני שאתן הולכות לישון, כגון טבילה באמבטיה חמה למשך 15 דקות.
שגרת שינה קבועה יכולה גם היא לעזור לגוף להרגיע את המערכות לקראת שנת לילה טובה. אמנם מפתה להכין הכל לקראת התינוק במהלך שעות הלילה, אך זכרו להציב את הצרכים שלכן לפני הכל. קישוט חדר הילדים יכול לחכות עד הבוקר!
אם קיימת שגרת שינה שעובדת טוב עבורכן, התמידו בה. בעוד שאפשר לישון טוב בלילה במהלך ההריון, אתן תגלו שזה לא קל באותה מידה ברגע שיש תינוק חדש בבית, אז מומלץ לצבור שעות שינה עכשיו!

בנוסף אולי תאהבו את: