עם כל הדאגות לבריאות שההריון מביא עמו, אתן ודאי תוהות מתי כדאי לכן להפסיק לעבוד. כמעט כל הנשים יכולות להמשיך לעבוד במהלך ההריון, גם עד תאריך הלידה המשוער שלהן.

עם זאת, נשים הנמצאות בהריון בסיכון גבוה (כגון אלה בהריון מרובה עוברים או נשים שעברו לידה מוקדמת בעבר) יצטרכו לקחת חופשת לידה מוקדם יותר מאחרות כדי שיוכלו לקבל את המנוחה שהן זקוקות לה.

איך לשמור על הריון בריא בזמן העבודה:

  • עשו הפסקות והרימו את רגליכן מספר פעמים במהלך היום. זרימת הדם נעשית איטית יותר במהלך ההריון; הרמת הרגליים מסייעת לזרימה מהירה יותר של דם, אשר מסייעת להפחית את הנפיחות בקרסוליים ובכפות הרגליים.

  • נסו להפחית את רמת הלחץ בעבודה. אם העבודה שלכן מלחיצה, עכשיו זה הזמן ללמוד שיטות להתמודדות עם לחץ, כמו יוגה או מדיטציה.

  • שנו מספיק שעות בלילה. נשים מסוימות מרגישות שהן עייפות יותר במהלך היום כשהן בהריון. כדי להילחם בעייפות בשעות היום, צריך להוסיף שעות שינה במהלך הלילה

שיקולי תפקיד מיוחדים

עבודות מסוימות עשויות להוות סיכון עבור האם ועבור העובר, ובמקרה כזה ייתכן שיהיה צורך לקצץ בשעות העבודה או לשנות את הפעילות. אם העבודה שלכן כוללת פעילות פיזית מאומצת או אם אתן עובדות עם כימיקלים, כדאי שתתייעצו עם הרופא/ה לגבי זה.