בעיות שינה אצל התינוק: איך להשכיב אותו לישון

בעיות שינה אצל התינוק: איך להשכיב אותו לישון

מעטים הילדים שהולכים לישון בלי מלחמות ובלי תקופת הסתגלות. נדיר שילד הולך לישון במיטה שלו בעצמו, בלי שההורים יצטרכו לבקש שוב ושוב ובלי תהליך של למידה והתרגלות לכללים שלא משתנים. קיימות מספר דרכים להתמודד עם בעיות השינה של הילד.

שגרה קצרה

שגרת שינה שאורכה עד 30 דקות היא הכי טובה משום שהיא מעודדת את הילדים ללכת לישון ולהירדם בקלות. אם השגרה נמשכת יותר מ-30 דקות או נעשית מסובכת מדי, היא מעוררת את התינוק במקום להרגיע אותו.

התמודדות עם דפיקות ראש ונענוע גוף

תינוקות עשויים להשתמש בתנועות קצביות החוזרות על עצמן כדי לעזור לעצמם להירדם או לחזור לישון. התנהגות זו נפוצה ביותר במהלך שנת החיים הראשונה. הם נעים באגרסיביות במשך מספר דקות עד חצי שעה או יותר, אך הסיכוי שיפגעו בעצמם הוא נמוך.

הנה מספר דברים שאפשר לעשות כדי להפוך את שעת ההשכבה לשקטה ונוחה יותר:

  • להרחיק את המיטה מהקיר.
  • להניח שטיח גומי מונע החלקה מתחת לרגלי המיטה כדי לצמצם את התזוזה ואת הרעש. להניח שטיח עבה מתחת למיטה.
  • להשתדל לא להיכנס לחדר כדי לבדוק מה קורה עם התינוק. הנוכחות של ההורה בחדר עלולה לחזק התנהגות זו כהתנהגות המעוררת תשומת לב במקום כפעולה של הרגעה עצמית.

סיוטים

פעוטות וילדים בגיל הגן מתחילים לחלום ברגע שהם לומדים לדבר. ילדים קטנים אינם זוכרים בדרך כלל את מה שחלמו, גם אם התעוררו בגלל אותו חלום. אם שמתם לב שלילד יש סיוטים לעתים קרובות, כדאי לבקש מאיש מקצוע בתחום הרפואה לעזור לכם להבין את מקור המתח.

חרדת נטישה

כאשר מדובר בילד שסובל מחרדת נטישה או שישן עם הוריו במשך זמן רב, אפשר לנסות להניח מזרן על הרצפה בחדר ההורים ולתגמל אותו בכל פעם שהוא מתקרב יותר ויותר לחדר שלו. 

בנוסף אולי תאהבו את: