תוהים אם מצב היציאות של התינוק שלכם תקין? זכרו שזה משתנה מתינוק לתינוק. כחודש לאחר הלידה, תינוקות היונקים חלב אם עשויים לעבור מספר ימים או אפילו שבוע ללא כל פעולת מעיים. לעומת זאת, אם במהלך החודש הראשון היציאות של התינוק מסתכמות בפעם אחת ביום, זה אומר שהוא לא אוכל מספיק.

עם זאת, בקרב תינוקות שאוכלים פורמולה יש פעולת מעיים אחת ביום ברוב ימות השבוע. בין אם התינוק יונק חלב אם או אוכל פורמולה, כל עוד התוצאה בחיתול של התינוק עקבית ומתאימה לתוצאה שהתרגלתם אליה בשלב זה, אין צורך להילחץ כלל לגבי היציאות שלו.

מה נורמלי?

אל תהיו בהלם כשאתם מחליפים את החיתול הראשון של הרך הנולד - הצואה הראשונה של התינוק תהיה חומר בצבע ירוק-שחור דמוי זפת המוכר כמקוניום.

אך לאחר שזה חולף, היציאות שלו יתחילו להיות נורמליות - או מה שנחשב "נורמלי" בהתאם למערכת העיכול של התינוק!

בשלב זה, מראה הצואה תלוי לגמרי במה שמאכילים את התינוק. אם מניקים את הרך הנולד, פעולות המעיים הראשונות שלו יהיו בצבע ירוק-חום או צהוב-חום. לאחר חמישה ימים בערך, הם יהפכו לגון חום-זהוב או צהבהב במרקם גרגירי.

זה נורמלי לגמרי וזה סימן לתינוק בריא.

בתינוקות שניזונים מפורמולה, לעומת זאת, היציאות יהיו מוצקות יותר ובגון צהוב או חום-זהוב.

משמעות היציאות של התינוק

אם צבע הצואה של התינוק משתנה מעט בין פעולת מעיים אחת לאחרת, אין סיבה להיבהל. עם זאת, קיימים שני צבעים שלא כדאי לראות בחיתול המלוכלך של התינוק והם: לבן (שעשוי להצביע על מחלה בכבד) או אדום (שעשוי להצביע על דימום).

התייעצו עם רופא/ת הילדים שלכם אם הבחנתם באחד משני הצבעים הללו. מבחינת עקביות, אתם קרוב לוודאי תראו שינויים כלשהם, אך היו ערניים בעיקר במקרים של צואה מימית (שעשויה להצביע על שלשול) או צואה דמוית אבנים (שעשויה להצביע על עצירות).