A253_2

הרגלי אכילה נכונים לבני שלוש

ילדכם בן השלוש מוכן לטעום מאכלים חדשים יותר מאשר בשנה שעברה. הוא בהחלט פתוח יותר למאכלים חדשים המוצגים בפניו בדרך חדשה או מעניינת. תנו ביטוי ליצירתיות שלכם והפכו את זמן הארוחה למסורת משפחתית מהנה קבועה.

ארוחה משפחתית משותפת

ילדים בני שלוש לומדים המון על אכילה ועל חברותיות במהלך האכילה מסביב לשולחן. מחקרים מראים כי ילדים שאוכלים לפחות ארוחה אחת ביום בחברת המשפחה מפתחים אוצר מילים נרחב יותר, כמו גם תזונה בריאה יותר. כבו את הטלוויזיה במהלך הארוחה ודברו זה עם זה. אכלו ארוחות בזמנים קבועים, במקומות קבועים כגון השולחן במטבח או בפינת האוכל.

נימוסי שולחן

למדו אותו לומר "בבקשה", "תודה" ו"אפשר בבקשה". למדו אותו לעזור לערוך את השולחן ולפנות אותו בתום הארוחה. הוא ודאי יאהב את ההרגלים ואת הטקסים של הארוחות המשפחתיות.

התמודדות עם עצירות

אם ילדכם בגיל הגן סובל מיציאות קשות או שאין לו יציאות במשך יום או יומיים, שנו את התזונה שלו מיד. אם הבעיה נמשכת גם לאחר יום או יומיים, פנו לרופא/ה לייעוץ. הילד שלכם עלול להירתע משימוש בשירותים אם זה יימשך זמן רב מדי.

הנחיות אלה אמורות להקל את המצב.

  • התחילו לגמול את ילדכם מהבקבוק בהדרגה, אם לא עשיתם זאת עדיין. שתייה מבקבוק בגיל זה יכולה להקשות עליו ללמוד הרגלי אכילה נכונים בבית ובבית הספר.
  • הימנעו משימוש באוכל בתור פרס או שוחד להתנהגות טובה. מחקרים מראים כי דפוסים אלה מובילים לירידה באכילה בטווח הקצר ולמאבקים בטווח הארוך.

  • נסו להימנע ממאכלים קטנים וקשים כמו סוכריות או מסטיקים שיכולים להיתקע בקנה הנשימה של הילד.

בתיאבון!

בנוסף אולי תאהבו את: