רב הילדים הקטנים אינם מעוניינים לנסות מאכלים חדשים, אז אל תיעלבו אם הפעוט שלכם מקמט את האף ויורק את המנה המושקעת שהגשתם לו. הסירוב הראשוני שלו כפסק דין סופי על המנה.

הדרכים הישנות הן הטובות ביותר

מחקרים מראים כי סביר שהגשת מאכל חדש מספר פעמים, במרווח זמן של יום או יומיים תוביל להצלחה. פתגם ישן של רופאי ילדים אומר: פעם שביעית - הצלחה, כשמדובר בהוספת מאכלים חדשים לרשימת ה"מוכן לאכול".

איך עושים (ומאכילים!) את זה

בפעם הראשונה שאתם מציגים לפעוט מאכל חדש, הגישו לו כף או שתיים מהמאכל, או תנו לו לנסות כמות קטנה באופן עצמאי. אם אתם מקבלים תגובה שלילית - ותרו. המתינו לשעת כושר והוסיפו את המנה לתפריט יום או יומיים מאוחר יותר. האכלת הילד בכוח תגרום לו להתנגד למאכל זה ולרבים אחרים. "נסה" מספיק בשלב זה.

כל המאמץ שווה את זה. מחקרים מראים שהמוכנות לנסות מאכלים חדשים ותזונה מגוונת מובילות להרגלי אכילה בריאים יותר במהלך החיים.

רמז שימושי:

נכונותם של ילדים לנסות מאכלים חדשים רבה יותר אם הם רואים שמבוגרים וילדים גדולים מוכרים גם אוכלים אותם. אז אם אתם מעקמים את אפכם למראה התרד, אל תצפו להצליח למכור את זה לפעוט. הרגלי אכילה טובים הם עניין משפחתי, אז הערימו ירקות, פירות ודגנים מלאים על השולחן.