A309_2

הדרכת שינה לפעוטות: בעיות שינה והפרעות לשגרה

לאחר שילדכם השיג כמה יעדים התפתחותיים כמו עמידה והליכה, דפוס השינה שלו, שהיה צפוי בעבר, הפך למהימן פחות. תנומות הבוקר ואחרי הצהריים הפכו לקבועות פחות והוא בטח מתעורר בלילה בתדירות גבוהה יותר. ייתכן שהוא מבלה את זמנו בלול בתזוזה מלמעלה למטה במקום בשינה, וזה בסדר. בסופו של דבר, לאחר שההליכה כבר לא תהיה דבר חדש, ילדכם יחזור למצב רגוע יותר. עד אז, המשיכו לשים אותו בלול בשעת התנומה, אך אל תדאגו אם הוא לא ישן.

שנת לילה

בלילה, סביר אף יותר שיתרחשו הפרעות שינה. תוכלו לעזור לילדכם לחזור לישון אם תתנהגו בצורה רגוע ותקיפה, ואם תאמרו את הטקסים המוכרים. תנו לו בערך עשר דקות להירדם לבד. היכנסו ולטפו אותו בעדינות כדי להרגיע אותו שאתם שם ואז צאו.

אכילה

גם דפוסי האכילה נתונים להפרעות. ייתכן שילדכם לא יאכל כמעט כלום בארוחה אחת ואז יאכל יותר מכם בארוחה הבאה. הוא יתאזן מצוין אם לא תהפכו את זה לסיפור גדול. בין הארוחות, תציעו לו ארוחות קלות עתירות-אנרגיה, כגון בייגל עם גבינת שמנת.

בנוסף אולי תאהבו את: