יצירת קשרים חברתיים אצל תינוקות: למידה מאחרים

יצירת קשרים חברתיים אצל תינוקות: למידה מאחרים

התינוק שלכם מתחיל לנסות להגיד כמה מילים, כש"אמא" ו"אבא" כנראה בתוכן. רבים מהניסיונות שלו יהיו משובשים, כמו "דו" במקום "כדור", למשל. קולות חדשים אלה מסמנים למי שמסביבו לתת לו את הדברים שהוא רוצה וזה מה שמאפשר לו ללמוד את השפה.

לפני שיהיה מיומן בלקרוא לדברים שמסביבו בשם, הוא יצביע עליהם. פסיכולוגים קוראים לתהליך זה "תשומת לב משותפת". בתור התחלה, הילד יכוון את האצבע כלפי אובייקטים שהוא רוצה, ומהר מאוד יתקדם להצבעה על פריטים מעניינים, פשוט כדי לחלוק איתכם בקיומם. הוא יעשה פרצופים כדי לקבל מכם צחוק, וירקוד ויעשה פוזות כדי לקבל את תשומת לבכם. אף אחד לא מבין את המשמעות של המחוות וההתנהגויות שלו יותר טוב מכם, כך שהוא ישתמש בכל הגוף כדי להשיג את התגובות שהוא רוצה. אי אפשר לעמוד בפניו.

הפרפר החברתי הקטן שלכם

תינוקות רבים בגיל זה אוהבים להימצא ליד ילדים בגילם, אחים, קרובי משפחה ושכנים. אין מה לצפות ליותר מדי אינטראקציה. התינוק שלכם נהנה לצפות בילדים אחרים ועשוי אפילו לנסות לחקות אותם, אבל המשחק המשותף מגיע בשלב מאוחר יותר. (הערה בנוגע לחיקוי: תינוקות שמחים לחזור על כל פעולה שמעוררת צחוק אצל אחרים. אז כדאי לשים לב לפעולות שאתם מעודדים עם הצחוק שלכם – יכול להיות שזה לא משהו שראוי להדרן!) בגיל זה אין גם מה לצפות לשיתוף בצעצועים. במקום זאת, ראוי להתמקד בללמד ילדים גדולים יותר איך להחליף צעצועים הלוך ושוב עם התינוק.

לא מוקדם מדי לחפש סימנים של אמפתיה אצל הקטנטן – בכי כשילד אחר בוכה, ליטוף מישהו שנמצא במצוקה, או ניסיון לעזור למישהו שנפגע. אף על פי שהתינוק שלכם לא יכול ממש להבין איך מרגיש הסובל, הוא לומד איך להזדהות ואיך להגיב לרגשות.

בנוסף אולי תאהבו את: