התאימו את הסיר לאישיות. אם אתם אוהבים להיות מצוידים היטב, יש לכם הרבה ציוד לבחור ממנו. יש סירי לילה המונחים על הרצפה, סירים מתקפלים, שרפרפי מדרגות שפעם היו סירי לילה, סירי לילה עם ידיות, סירים מרופדים, ישבנונים שמתחברים לאסלה של מבוגרים, ישבנונים שניתן לחבר לאסלה ולקפל כלפי מעלה כדי לאפשר למבוגרים להשתמש באותה האסלה, ישבנונים מקושטים ומרופדים, וישבנונים מלאים במים עם ברווזים קטנים צפים בתוכם- שלא לדבר על סיר מזמר שמשמיע מנגינה כאשר מרוקנים אותו. אם הפעוט שלכם מעוניין בהשתתפות מלאה, יש עבורו מגבונים הניתנים להדחה באסלה ומכנסונים שנראים דומים מאוד לתחתונים, אך הם בעלי כושר ספיגה גבוה יותר.

בחירת סיר לילה

בשורה התחתונה, כבר יש לכם את הציוד היחיד לגמילה מחיתולים: אסלה. אף על פי כן, היום רופאי ילדים והורים רבים ממליצים לעקוף את האסלה, שיכולה להיות מאיימת, ולהתחיל את התהליך עם סיר לילה שיהיה רק של הקטנטן. כמה הורים גם מצאו שאם הפעוט משתתף בבחירת הסיר שלו, סביר יותר שישתמש בו.

סיר הממוקם על הרצפה הוא בעל יתרונות מובנים עבור הפעוט. הוא קטן, בדיוק כמוהו. הוא גם נגיש מאוד, כך שהוא יכול להתרגל לשבת עליו ללא עזרה ואין צורך להוריד את המים (אם כי, מה שטוב לפעוט עלול להוות יותר עבודה לאמא). הגובה המושלם של סיר הרצפה מאפשר לילדכם לקבע את רגליו בחוזקה לרצפה, והדבר חשוב כדי שיהיה מסוגל לדחוף כשיש לו יציאה. יש לחפש סיר עם בסיס רחב מספיק כדי למנוע נפילה כשהילד נשען הצידה כדי לבדוק את התקדמותו.

ישבנונים לאסלה

אם ילדכם מגלה סקרנות כלפי האסלה הגדולה והוא רוצה ללכת לשירותים כמו אמא ואבא, באפשרותכם לבחור מושב המתחבר לאסלה בעזרת קליפסים. יש לוודא שהמושב מתחבר בצורה מאובטחת ואינו מתנדנד; אם הוא לא יהיה יציב, ילדכם עלול להרגיש לא בנוח להשתמש בו. רופאי ילדים מסוימים ממליצים על סוג זה של מושב מכיוון שהוא מקל על המעבר לאסלה בגודל מלא.

אם אכן בוחרים בישבנון מתחבר לאסלה, יש להשקיע גם בשרפרף מדרגות להנחה מתחתיו. השרפרף יאפשר לילדכם לייצב את עצמו כשהוא דוחף בעת היציאה. הוא גם יזדקק לפחות עזרה בעליה ובירידה. שרפרף מדרגות יכול לשמש בתפקיד כפול בחדר השירותים: ילדכם יכול לגרור את השרפרף לכיור כדי לרחוץ ידיים לאחר שהשתמש בו באסלה.

שניים במחיר אחד

סירים מסוימים לילדים מאפשרים ליהנות משני העולמות, עם מושבים שנשלפים ומתחברים לאסלה הגדולה כאשר הילד מוכן לכך. סירים אחרים מתקפלים ומשמשים כשרפרף מדרגות. בין אם בוחרים בסיר-כיסא פשוט או בדגם בעל תפקיד כפול, יש לחפש סיר חזק —עליו להיות קל מספיק כך שילדכם יוכל להזיז אותו, אך איתן מספיק כדי להחזיק את כובד משקלו. על סירי-כיסא נפרדים ודגמים הניתנים לחיבור לאסלה להיות מרופדים או בעלי צורה המתאימה לישבנים קטנים.

מכנסונים, מגבונים ועוד

יש הורים שמשתמשים במכנסונים חד-פעמיים אשר נראים יותר כמו תחתונים, כדי לעזור לפעוטות שלהם ללמוד איך ללבוש ולהוריד אותם. המכנסונים פחות מסורבלים מחיתולים והם מקלים על ההורה כשהילד מרטיב בטעות (כל הילדים מרטיבים לפעמים), והפעוט גם יכול לעזור לו על ידי השלכתם לפח. המעבר מחיתולים למכנסונים חד-פעמיים עשוי להיות מאורע חשוב עבור הפעוט   בשלב שלפני התחתונים, אך עם הגנה נוספת. יש הורים שמשתמשים במכנסונים מסוג זה גם בלילה, במקום חיתולים, לאחר שהפעוטות שלהם כבר מצליחים להישאר יבשים ביום, אך עדיין מרטיבים בלילה. מוזמנים לגלות עוד על המכנסונים של פמפרס® אשר נבדקו קלינית ודרמטולוגית, כדי להבטיח את בטיחות החיתול לעור התינוק.

אתם כבר מלמדים את הפעוט שלכם על ניקיון, עוזרים לו לנגב את עצמו ומראים לו איך לרחוץ ידיים תמיד אחרי השימוש בסיר. מגבונים לחים יכולים להקל על העבודה של הפעוט: לבעלי ידיים קטנות כאלה קל יותר להשתמש בהם כדי לנגב, והם מסייעים לנקות אותו טוב יותר מנייר טואלט יבש בלבד. חפשו מגבונים המיועדים לשירותים שניתן להדיח באסלה.

חלק מהגמילה מחיתולים הוא לנקות הרטבות, אך אפשר להימנע מחלק מהטפטופים אם תתנו לבן שלכם מטרה לכוון אליה. קיימות מטרות מתכלות בצורת דג שניתן לקנות לילדים, אשר הורים מסוימים משתמשים בהן לאותה המטרה.

אי אפשר לזרז את התהליך, אך אפשר לעזור לילד שלכם לעשות את המעבר בעזרת הציוד הנכון, התמיכה והעידוד שלכם ושבחים וחיזוקים חיוביים רבים.

בהצלחה!