מומחי ההורות של פמפרס מזהים כמה מהאתגרים השכיחים ביותר שילדכם עשוי להתמודד עמם ומייעצים לכם כיצד לטפל בהם.

הרטבות

רוב הילדים מרטיבים או מלכלכים לאחר שנגמלו מחיתולים. כשילדכם מרטיב, נקו את זה בצורה רגועה ותנו לו לעזור. זה משדר את המסר שהגמילה מחיתולים היא תחום האחריות שלו. הבהירו לו שהעזרה היא לא עונש. תמיד תיקחו איתכם מערכת בגדים נוספת כשילד מתחת לגיל חמש נמצא מחוץ לבית, ליתר ביטחון.

בנים שמסרבים לעמוד

לפעמים בנים יסרבו לתת שתן בעמידה, לאחר שבהתחלה הם למדו לשבת עבור משימה זו. במקום לעשות מזה עניין, תנו לבנכם לעשות מה שהוא רוצה עד שיהיה מוכן לעמוד. בסופו של דבר הוא יבין את העניין.

לבנים צריך להיות זרם חזק וקשתי; אם זה לא כך צריך לבדוק אותם. אם מתחיל טפטוף פתאומי זה עלול להצביע על זיהום.

הולכים לשירותים במקומות נחבאים

במקרה כזה, הרגעה והכוונה יהיו יעילות הרבה יותר מנזיפה. אם תמצאו קקי או שלולית מאחורי כורסה או וילון, נסי להימנע מכינויים אישיים או משפה ישירה ("אתה שמת את הקקי מאחורי הוילון?"). פניכם יסגירו את אכזבתכם; המילים שלכם צריכות פשוט לספק הנחיות לדרך טובה יותר לטפל בבעיה.

זיהומים

מתן שתן תכוף, כאב בעת מתן השתן, זרם חלש במנות קטנות, חוסר יכולת להחזיק את השתן, שינויים במראה השתן או בריחו, וחום בלתי מוסבר עלולים להיות סימנים לזיהום בשלפוחית. יש להיוועץ בשירותי הבריאות של ילדכם אם יש לו סימן אחת מסימנים אלה.

התאפקות

אם הילד נמצא במתח או מרגיש לחץ להיגמל מהחיתולים, הוא עלול להתחיל להחזיק שתן ו/או צואה בפנים. עקבו אחר ההנחיות הבאות כדי להימנע מעצירות ומבעיות אחרות:

1. חכו קצת עם ההדרכה לשירותים

אפשר לסגת כרגע ולחזור לעניין הזה בעוד כחודש עד שלושה חודשים, ולשאול את הילד אם הוא מוכן לנסות שוב. החזקה של הצרכים היא משחק כוחות שילדים תמיד ינצחו בו. אז אל תיכנסו לקרב.

2. טיפול בעצירות

עצירות נובעת מהחזקת הצואה וגם גורמת לה, ויש לטפל בה ראשית כל על ידי הוספת המון סיבים תזונתיים ופירות לתזונה של הילד. אם זה לא יועיל בתוך כמה ימים או אם תחשבו שדרוש טיפול נוסף, התקשרו לשירותי הבריאות שלכם, שעשויים להציע תרופות לריכוך הצואה או תרופות משלשלות עדינות.

הרטבת לילה

שובה של הרטבת הלילה

אם ילדכם שמר על יובש בלילה במשך שלושה עד שישה חודשים לפחות באופן עקבי ואז התחיל להרטיב שוב, הסיבה לכך עשויה להיות פסיכולוגית או שזה עשוי להצביע על מחלה. התייעצו עם שירותי הבריאות של ילדכם, אלא אם ברור שהילד לחוץ מסיבה כלשהי וזה חולף תוך שבוע-שבועיים.

הרטבת לילה ממושכת

יש ילדים שממשיכים להרטיב אחרי גיל 6. בגיל זה, כ-10 אחוזים מהילדים מרטיבים בלילה באופן קבוע, ובגיל 12, תחילת גיל ההתבגרות, יסבלו כ-3 אחוזים מהבעיה הזאת עדיין. עבור ילדים אלה, הרטבת הלילה קשורה בדרך כלל לתהליך ההבשלה של הקשר בין המוח לשלפוחית השתן. אם ילדכם עדיין מרטיב בגיל 6 ומעלה, צרו קשר עם שירותי הבריאות שלכם.

מריחות

רוב הילדים מרותקים מהיציאות שלהם ומישבניהם. חקירת התחושה והריח של היציאות, — במילים אחרות, משחק בקקי, — היא תופעה נורמאלית בקרב ילדים בני פחות משנה וחצי. עם זאת, אם ילד גדול יותר משתמש בצואה כדי לצייר עם הידיים, יש לשים כך לב. זה בדרך כלל ביטוי מלא עוצמה לכעס על משהו שאינו קשור בהכרח להליכה לשירותים. יש להיעזר בשירותי הבריאות של הילד כדי לנסות להבין מדוע זה קורה.