אמנם, אין משהו טוב יותר מעינו הפקוחה של ההורה, אך שבעת הטיפים הבסיסיים הבאים יבטיחו שהכל מוכן לרגע בו התינוק שלך יתחיל לזחול.

1. כדאי לך להגיע לגובה העיניים של התינוק שלך - פשוטו כמשמעו

זחילה מסביב לבית תעזור לך לראות אילו חפצים נמצאים בהישג ידו. לדוגמה, זחילה מתחת לשולחן העבודה שלך יכולה להזכיר לך את קיומו של השקע החשמלי שבקושי משתמשים בו ושיש לכסותו.

2. לחסום את המדרגות

אם יש לך מדרגות בבית, יהיה עלייך להתקין שערי בטיחות בראש המדרגות ובתחתיתן. אם קיימים בבית שערי לחץ, תינוק ששוקל מספיק יוכל כנראה להוציא אותם ממקומם. למען הבטיחות, עדיף לבחור בשערים המתחברים לקיר.

3. לחתוך את החבל

יש לוודא שכל המכשירים המחוברים בחוטים נמצאים מחוץ להישג יד, כולל המוניטור לתינוק ומכשירי הטלפון. כדאי גם להשקיע בתריסים ובווילונות נטולי חוטים.

4. לקבע חפצים גדולים וכבדים

ברגע שהתינוק שלך יתחיל לזחול, הוא ינסה להרים את עצמו בעזרת חפצים. יש לוודא שחפצים כגון הטלוויזיה וכונניות ספרים מחוברים לקיר או לרצפה.

5. להחביא ולנעול מפגעים פוטנציאליים

החניה, המרתף, חדר האמבטיה, חדר ההתעמלות וחדר העבודה הם כולם אזורים עם חפצים שעלולים להוות סכנה לתינוקך. יש לנעול ולהרחיק מהישג יד כל ארון המכיל חומרי ניקוי, צבעים, כלים כבדים, משקולות, חתיכות קטנות או כימיקלים מכל סוג שהוא.

6. למגן את כל הפינות והשקעים

יש לרפד את כל הקצוות החדים של הרהיטים ולהגן על כל השקעים החשמליים עם כיסויים מתאימים.

7. ללמד הליכה בטוחה

כשהתינוק שלך יהיה מוכן להתחיל ללכת, התאמנו בעליה ובירידה במדרגות, יש להראות לו שעליו להחזיק תמיד במעקה. כמו כן, יש להסיר את כל השטיחים הקטנים שעלולים לגרום לו להחליק וליפול.