קצב הגדילה של הילד בן השנתיים שלכם האט, אז הוא כבר לא צריך לאכול כל כך הרבה כמו שנדמה לכם. הוא גם מאוד דעתן לגבי האוכל שלה (ולגבי המיקום בו יאכל, מתי יאכל ובאיזו קערה יאכל). העצה הראשונה שלנו? דעו לאיזו מריבה להיכנס.

הכירו בזה: אתם לא יכולים לנצח

אם תיכנעו מהר להרגלי הבררנות האלה, ילדכם לא ילחם עליהם כל כך. אם תתעקשו על זה, הדבר רק יהפוך את המאבק לחשוב הרבה יותר עבורו. עם זאת, אל תשאלו אותו מה הוא רוצה לאכול: לילד קטן קשה להתמודד עם כל השליטה שזה נותן לו. תבחרו אתם את המזון מתוך מזונות סבירים וידידותיים לילדים.

הקפידו שילדכם יאכל ליד השולחן. אנשים שאוכלים בזמנים קבועים ובמקום קבוע הם בדרך כלל בעלי התזונה הטובה ביותר ונמצאים במצב גופני טוב. יש לבסס את ההרגלים הטובים האלה כבר בשלב מוקדם. אל תרשו לאכול במכונית ובמיטה או מול הטלוויזיה. אם ילדכם לא שותה הרבה חלב, תנו לו גבינה או יוגורט כדי שיקבל סידן. הוא אמור כבר להיות גמול מהבקבוק.

להתחמק מקרבות אוכל

אם ילדכם בן השנתיים מסרב לאכול כל דבר שאתם שמים מולו, אין טעם להתחיל עימות ישיר. נסו את השיטות החלופיות הבאות:

  • תנו לו לקום מהשולחן ונסו שוב בתוך כמה שעות, בשעת הארוחה הקבועה הבאה.

  • התחילו עם חטיף מזין, כגון קרקרים עם גבינה או פירות. הניחו את החטיף על מגש והצטרפו אליו.

  • אם הוא עדיין מסרב לאכול, עזבו אותו שוב ואל תדאגו. אף ילד בריא מעולם לא הרעיב את עצמו, אפילו ילד בן שנתיים.

תתאמו עם המעון

שאלו את הגננת במעון לגבי הרגלי האכילה של ילדכם במהלך היום. ילדים לומדים ממסגרות טיפול שונות, ויש מרחב תמרון רב כשזה נוגע לתזונה של הילדים. אם תוכלו, קפצו לאכול ארוחת צהריים עם הילד שלכם מפעם לפעם.