אם תציצו ברשימה השמית של ילדי הגן או הכיתה, תשימו לב כי ישנם שמות לבנים ולבנות שמייצגים את שני המגדרים. כשהגננת או המורה קוראות לתומר או לעומר, ייתכן ודווקא ילדה מתוקה תרים את היד. שמות יוניסקס, שמתאימים לבנים ולבנות, הפכו לשכיחים בעשור האחרון.

היתרונות בבחירת שמות יוניסקס

שמות יוניסקס שהנם שמות המתאימים לבנים ולבנות, שייכים לקטגוריה שהולכת וגדלה בעולם ובישראל. ישנן סיבות רבות לשקול שם ניטרלי-מגדרי, החל מניסיון למנוע סטריאוטיפים מגדריים ועד לבחירת שמות לבנים ולבנות שהנם מיוחדים, מעניינים או טרנדיים.

אם אתם עדיין מחפשים שמות לתינוקות, כדאי שתשקלו גם שמות יוניסקס שהפכו לאהובים ולשמות פופולריים לבנים ולבנות.

כלי שימושי לתקופת ההריון

כלי שמות לתינוקות

מחולל שמות לתינוקות

סינון לפי מגדר:

בת

בן

יוניסקס

סינון לפי נושא:

טבע

מהמקורות

בינלאומיים

מיוחדים

שמות יוניסקס מובילים

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שמות לבנים ולבנות שהנם ניטרליים-מגדרים בשנים האחרונות הם: אופיר, ארבל, אריאל, דניאל, ליאל, ליאם, ליעד, עומר ועוד.

רשימת שמות יוניסקס

בחירת שם לילדכם היא אחת ההחלטות הגדולות ביותר שכל הורה מקבל. אחרי הכל, מדובר על משהו שמלווה אותו לאורך כל חייו! כדי לעזור לכם במשימה זו, ריכזנו עבורכם שמות לבנים ולבנות שמתאימים לשני המינים, ונחשבים לשמות פופלריים לבנות ולבנים:

ארבל, אריאל, אדר, אביב, אגם, אופק, אלמוג, אופיר, בר, גבי, גל, גפן, גיל, דקל, דרור, דגן, דורון, דניאל, הלל, הללי, הראל, ואלרי, זיו, זוהר, חן, טל, טוהר, יהלי, יהב, יובל, ירדן, כרמי, כליל, לי, לוטם, ליאור, ליעד, לביא, מנור, מטר, מיתר, מאי, מעיין, מגל, מתן, ניר, נגב, נטע, ניב, נועם, ניצן, סהר, סער, עמית, עפרי, עילי, פז, צליל, רביד, רותם, שקד, שחר ותומר.

שמות כמו תומר, אופיר או נטע התחילו את דרכם כשמות מובהקים לבנים או לבנות. עם הזמן והטרנד הם הפכו לשמות לבנים ולבנות כאחד – יוניסקס, שמשמשים את שני המינים.

5 שמות עם משמעות

בחרנו 5 שמות של בנים ובנות שאנחנו ממש אוהבים, כדי להבין את המשמעות עבור שני המינים:

ארבל - מצוק ארבל הנמצא בגליל העליון, מתנוסס גבוה מעל הכינרת. השם שמקורו בתנ"ך מוזכר בקרב בין הורדוס לחשמונאים, כאשר שימש ההר כמבצר. תכונות האופי האופייניות לשם ארבל הן: חיבור לטבע, יצירתיות, רגישות ועצמאות.

מעיין/מעין – מקור מים טבעי, שנובע מן האדמה. על פי הנומרולוגיה, התכונות המאפיינות שם זה הנן: כריזמטיות, אדיבות וחברותיות.

ניצן - מקור השם הוא בצומח והוא מאפיין התחלה חדשה, בדומה לניצן - החלק של הצמח שממנו מתפתח הפרח, העלה או הגבעול. על פי הנומרולוגיה, תכונות אופי המאפיינות שם זה הן חברותיות, צניעות, שקט פנימי ורגישות.

סהר - זהו כינוי נוסף לירח שמאיר את השמיים, וגם השם של צורת חצי עיגול. תכונות אופי המאפיינות את השם סהר על פי הנומרולוגיה הן: יציבות, עמידה ביעדים, רגישות ואהבה למשפחה.

עמית - חבר, ידיד, רע או אדם השווה לאחר במעמדו. על פי הנומרולוגיה תכונות המאפיינות שם זה כוללות: שאפתנות, חוש הומור, אינטואיציה נהדרת ורצון לעזור.

כשאתם בוחרים את השמות הפוטנציאליים לתינוק שבדרך, חשוב שתעצרו רגע ותחשבו מה אתם באמת אוהבים ולמה אתם הכי מתחברים. מומלץ לבחור 2-3 שמות לבנים ולבנות עד הלידה. כאשר תראו את הילד שלכם או את הילדה, ברוב המקרים השם הכי מתאים עבר יקפוץ לכם כשתראו אותו או אותה.

שמות יוניסקס לבנים ולבנות, יכולים להתאים לכם ולקטנטן שבדרך. יחד עם זאת, ישנם הורים שמעדיפים שמות לתינוקות בנות שכוללים שמות מיוחדים, שמות פופלריים ועוד. כך גם אם אתם מצפים לבן זכר. ישנו מגוון רחב של שמות לתינוקות בנים בעלי משמעות מיוחדת, שמות ארצישראליים מובהקים או שמות טרנדיים שמלווים אותנו בשנים האחרונות. אם אתם מצפים לתאומים, במיוחד תאומיקס, אז יש לכם הרבה עבודה ולכם מומלץ כבר עכשיו לבחור כמה שמות לבנים ולבנות שאולי יתאימו. אם אתם רוצים לבדוק שמות עם ניחוח של חו"ל תוכלו לעבור על המאמרים שלנו בנושא 'שמות בינלאומיים לבנים' וגם 'שמות בינלאומיים לבנות' שם ישנו מגוון גדול של שמות נוספים לבחירה.

בהצלחה!