אימון שינה: שגרה טובה לפני השינה

אימון שינה: שגרה טובה לפני השינה

תינוקות וילדים קטנים הם יצורים של הרגלים, כך שהם אוהבים טקסים. ביצוע אותן מטלות פשוטות לפני השינה בכל ערב עוזר לסמן שהכל בטוח ושקט ושהגיע הזמן ללכת לישון.

נציע פה את ההנחיות הכי חשובות שלנו לשגרת הרדמה קלילה.

  • העקביות היא העיקר
    ברגע שתתחילו בשגרת הרדמה ותעשו זאת באופן קבוע, הם ילמדו לצפות לזה. נסו להגביל את הטקס לחצי שעה או פחות כך שיהיה יעיל עבור כל המעורבים בדבר.
  • זה צריך להיות פשוט
    שגרת ההרדמה צריכה להיות בסיסית כך שיהיה אפשר להתמיד בה גם כשאתם לא בבית. זה יכול לכלול אמבטיה חמה, הקראת סיפור, שיר מיוחד,  כיסוי בשמיכה ונשיקת לילה טוב.
  • תזכורות לפני השינה
    מספר תזכורות להתקרבותה של שעת השינה עשוי להועיל לפעוטות; אם תנחיתו את זה עליהם פתאום הם ישמחו עוד פחות להפסיק לשחק.
  • כבו את האורות
    זה יעזור לילדכם להבחין בהבדל בין יום ולילה. אם הוא מתעורר ויש חושך, סימן שזה עדיין ‘לילה’.
  • הפגינו גמישות
    אם הילד שלכם חולה והוא רוצה עוד סיפור, אפשר לכופף קצת את החוקים – רק השתדלו לא לשבור את השגרה לחלוטין. שעת השינה היא זמן מיוחד עבור שניכם, אז תיהנו מההזדמנות להתחבר ולהתכרבל!
  • אל תהפכו את זה לעונש
    השתדלו לקדש את שגרת ההרדמה, אז אל תעלימו אותה כעונש.

תהינו מכל פעם שאתם משכיבים אותו לישון: זה עשוי להיות מאתגר לפעמים אך זו בהחלט חוויה מקרבת חשובה!

בנוסף אולי תאהבו את: