כבר עברה שנה? כן! הזמן עובר מהר שנהנים ועכשיו, יש לכם סיבה טובה לחגיגה. יום הולדת גיל שנה הנו אירוע מרגש, שמסכם תקופה אותה התחלתם עם תינוק בן יומו, ומסתיימת עם תינוק גדול יותר, שעבר כברת דרך. יום הולדת לגיל שנה אפשר לציין באינטימיות משפחתית, או באירוע גדול. הכנו עבורכם את כל המידע, ומגוון רעיונות ליום הולדת שנה, שמתאימים לכל סוג של חגיגה. מזל טוב!

איך לציין יום הולדת שנה - אירוע קטן או חגיגה גדולה?

יום הולדת גיל שנה הוא חגיגה להורים ועדיין, יש להתחשב בבעל האירוע. הקפידו לקיים אירוע קצר וממוקד, שעתיים או שלוש יספיקו לפעילות נחמדה, לעוגה וגם לפתיחת המתנות. זכרו כי מדובר בתינוק, שלא תמיד מבין על מה המהומה, ולכן חשוב לתזמן זאת בחכמה.

בין אם אתם מקיימים אירוע אינטימי או רב משתתפים - הכנו לכם טיפים וגם רעיונות ליום הולדת שנה - החל מרשימת מוזמנים, בחירת קונספט, סוג האוכל שיוגש ומה עושים שרוצים לציין יום הולדת לתינוק בן שנה, בדרך קצת אחרת.

יום הולדת שנה - רשימת מוזמנים

רגע לפני שנדבר על קונספט יום הולדת שנה, נתחיל עם רשימת המוזמנים לאירוע יום הולדת ראשון. האם אתם רוצים להזמין גם את הדודים הרחוקים ואת כל החברים? או שאתם מעדיפים רק את סבא וסבתא? על בסיס רשימה זו, תכינו את האירוע.

אם תרצו להכין הזמנה ליום הולדת שנה, תוכלו לעשות זאת באמצעות הזמנות מוכנות שניתן לרכוש בחנויות הצעצועים או הספרים, הזמנה באמצעות מייל מעוצב, או באמצעות אפליקציות שמאפשרות לכם לעצב בעצמכם מא' ועד ת' אם אתם מחפשים עיצוב הזמנה באינטרנט, פשוט הקלידו במנוע החיפוש של גוגל את אחד מהביטויים: 'הזמנה ליום הולדת', 'עיצוב הזמנה ליום הולדת או 'הזמנה ליום הולדת שנה', ותתחילו לעצב!

בחירת מקום ליום הולדת שנה

בבית, בגינה, בפארק או במסעדה? היתרון של חגיגה ביתית, הוא האפשרות להשכיב את ילד יום ההולדת לישון, במידה והוא יחווה עודף גירויים או שפשוט יהיה עייף. בפארק, יוכלו המשתתפים הצעירים, ליהנות ממתקנים וממדשאות רחבות ידיים. השילוב של כמות המוזמנים, התקציב שהגדרתם לעצמכם והאופי של התינוק, יעזור לכם להחליט איפה ייערך האירוע לציון יום הולדת שנה.

בחירת המקום גם תשפיע על סוג האוכל - האם מדובר באוכל ביתי שתכינו בעצמכם, ואפילו תבקשו עזרה מהחברים וקרובי המשפחה? או שתעדיפו קייטרינג או ארוחה במסעדה?

כך או כך, חשוב לתת מענה גם לאורחים הקטנים, במיוחד אם יש תינוקות נוספים.

בחירת קונספט עבור יום הולדת לגיל שנה

איך בוחרים עיצוב ליום הולדת שנה? מה עם הקישוטים? ומה עם תופינים לכל האורחים?

אחרי שבחרתם מי יגיע ואיפה תקיימו את יום הולדת לגיל שנה, תוכלו לבחור את נושא המסיבה. האם תרצו לחגוג בסגנון מיקי מאוס? פו הדוב? עיצוב של חד קרן או סמי הכבאי? היום ניתן להשיג גם ערכות נושא בחנויות ברחבי הארץ וגם באינטרנט, שכוללות קישוטים ליום הולדת שנה, את כל הכלים החד פעמיים וגם את עיצוב העוגה.

לגבי אטרקציה או פעילות מרכזית, ניתן לקיים הפעלה בעצמכם או להזמין מפעיל חיצוני. באתר של פמפרס בקטגוריית: משחקים להדפסה למסיבת יום הולדת שנה - תוכלו למצוא מגוון משחקים, רעיונות ליום הולדת שנה ולפעילויות שיאפשרו לכם לשעשע את האורחים שלכם, וגם להתמקד באורח המרכזי שחוגג יום הולדת גיל שנה. משחק אהוב לדוגמה, שמתאים ליום הולדת גיל שנה הוא 'הוא אמר/היא אמרה- משחק הציטוטים'. מטרת המשחק היא לנחש של מי הציטוט שתקראו – של אמא או של אבא? משחקים נוספים: 'פחות או יותר'  - שעשועון טלוויזיה בגרסת התינוקות, 'מה יש בתיק ההחתלה שלך?' ועוד.

יום הולדת גיל שנה - חגיגה מחוץ לקופסא

במידה והחלטתם לוותר על אירוע יום הולדת גיל שנה (קטן או גדול), ישנן דרכים יצירתיות ומיוחדות, שיאפשרו לכם לציין יום הולדת שנה.

  1. נטיעת עץ - כמו התינוק שלכם, גם העץ יגדל בכל שנה שחולפת, יכה שורשים ויישא פרי. צילום החל מגיל שנה, ובכל שנה של הילד ליד העץ המיוחד שלו, יאפשר תיעוד חייו של התינוק, ויכול גם ללמד אותו על הקשר שלנו לאדמה ולסביבה.

  2. שמיכת טלאים של השנה הראשונה - זוהי דרך מקסימה ליצור מזכרת עבור יום הולדת לגיל שנה, המשלבת אביזרים וזיכרונות מהשנה הראשונה של התינוק. בגד הגוף הראשון שלבש התינוק, ה'שמיכי' שלו, סדין יפה שהוא אוהב במיוחד ועוד בדים מסוגים שונים, יוכלו ליצור שמיכה נפלאה שתהפוך למזכרת, שתתעד את יום הולדת גיל שנה.

  3. תיעוד - בחרו את התמונות האהובות עליכם מ-12 החודשים הראשונים לחייו של התינוק, והדביקו אותן באלבום. כתבו סיפור קטן או צרו מצגת המדגישה את הרגעים המיוחדים ואת ציוני הדרך במהלך שנת החיים הראשונה.

  4. טביעת רגל - השתמשו בערכת גבס או בערכה מוכנה שניתן להשיג בחנויות או באינטרנט, כדי ליצור את טביעת היד או הרגל של התינוק. את התוצר הסופי תוכלו למסגר ולשלב גם את תמונתו של התינוק בגיל שנה.

  5. קפסולת זמן - אספו פריטים שמשקפים את השנה הראשונה בחייו של התינוק: תמונה של הבית, דוגמת בד מהשמיכה האהובה עליו, הצעצוע שהוא הכי אהב ועוד. סגרו אותם היטב בקופסה, שתיפתח שוב כשיגיע לגיל 18.

בכל דרך בה תבחרו לחגוג יום הולדת שנה, הכי חשוב שתעשו זאת בשמחה, וכי תתאימו את האירוע או הפעילות לתינוק ולצרכים של כל המשפחה. בהמשך לתכנון מסיבת יום ההולדת, הכנו לכם גם מאמר בנושא רעיונות למתנות לגיל שנה. לכם נשאר רק לבחור.

וכמובן מומלץ לתעד את המאורע המשמח. קבלו מאיתנו כמה טיפים לצילום תמונות של תינוקות במקצועיות.

מזל טוב!