טרימסטר שלישי להריון: למה אוכל לצפות?

טרימסטר שלישי להריון: למה אוכל לצפות?

אחרי שעברתן בהצלחה שני-שלישים מההריון, למה אתן יכולות לצפות בשלושת החודשים האחרונים?

הטרימסטר השלישי להריון, משבוע 28 עד שבוע 40, הינו תקופה יוצאת דופן של גדילה והתפתחות עבור התינוק. עכשיו התינוק מתחיל לפתח שכבת שומן מתחת לעור ולהיראות כמו תינוק שהייתם מצפים לראות בלידה.

דיוקן זעיר

  • עד סוף שבוע 32, העובר שוקל כ-1.8 ק"ג ואורכו כ-30 ס"מ (מראש ועד עכוז). הוא ימשיך לעלות במשקל במהירות כך שעד הלידה הוא ישקול כ-3-3.5 ק"ג.
  • העובר יתחיל לפתח מחזור שינה-ערות ואתן תתחילו לדעת מתי הוא ער ובתנועה ומתי הוא ישן ורגוע.
  • תוכלו גם להבחין לעתים בתנועות קצביות, המצביעות על כך שהעובר משהק.

בטרימסטר השלישי העובר מתחיל למצוץ אצבע או לעשות תנועות יניקה עם הפה, וכשיצא לאוויר העולם הוא כבר ידע לינוק. העפעפיים של העובר כבר אינם סגורים ועכשיו הוא יכול לפתוח ולסגור אותם בקביעות. הוא מפתח את יכולות הראייה והשמיעה שלו, וניתן לראות שהוא מתחיל להגיב לגירויים בסביבה שלכן, כגון קולות, מוזיקה ואורות.

אזור הנוחות

בטרימסטר השלישי, אתן ודאי מרגישות את חוסר הנוחות הפיזית הנגרם ברובו עקב גדילתו של העובר והעלייה במשקלו. אתן עלולות להרגיש קוצר נשימה משום שהעובר מתחיל להפעיל לחץ על הסרעפת ועל הריאות, כך שהרבה יותר קשה לעלות במדרגות או לעשות סיבוב מהיר בשכונה. כאבי גב ועייפות עשויים גם הם להאט אתכן בשל העלייה במשקל שאתן סוחבות איתכן לכל מקום.

לאט לאט

  • נצלו את ההזדמנות כדי להאט ולדרוש מעצמכן הרבה פחות. בקשו מחברים או מבני משפחה לעזור לכן מתי שרק אפשר.
  • ייתכן שיהיה לכן קשה למצוא תנוחה מתאימה לשינה במהלך הלילה, וייתכן שגם תאלצו לרוץ לשירותים לעתים קרובות משום שהעובר לוחץ לכן על השלפוחית. צריכה מופחתת של נוזלים קרוב לזמן השינה תעזור להתמודד עם קושי זה.
  • נשים רבות מבחינות בנפיחות (הנקראת גם בצקת) בקרסוליים ובכפות הרגליים בשל עודף נוזלים בגוף. הרמת הרגליים בכל רגע שהדבר אפשרי יכולה לעזור להקל על הנפיחות.
  • מבחינה רגשית, אתן מרגישות שאתן מתחילות לאבד את הסבלנות בגלל ההריון הזה. אתן כבר רוצות לחוש את התינוק בזרועותיכן, ולא ברחם!

כמה טיפים נוספים להפוך את הטרימסטר השלישי למעט יותר נוח ומספק:

  • אם מזג האוויר מאפשר, צאו להליכה רגועה בחוץ מספר פעמים בשבוע. האוויר הצח יעשה לכן טוב, זרימת הדם תשתפר וחלק מהכאבים המעיקים יפחתו.
  • הירשמו לקורס הכנה ללידה כדי ללמוד שיטות להרגעה ותרגילי מתיחה. השתמשו בתרגילי ההרגעה הנלמדים שם, לצד דימויים חזותיים ומוזיקה, כדי להירגע ולהתמקד באירוע המרגש הקרב ובא.
  • שנו בלילה על הצד בשביל הנוחות. השתמשו בכריות כדי לתמוך בירך העליונה ובגב. שנו לפחות שבע שעות בכל לילה ותפסו תנומה במהלך היום כדי להגיע ללידה לאחר מנוחה רבה ככל האפשר.
  • ספרים, ספרים, ספרים. מידע על הצירים, על הלידה ועל הטיפול בתינוק יסייע לכן להרגיע את החששות ולהתכונן לעתיד.
  • הקפידו ללכת לביקורי מעקב ההריון כדי שיתאפשר לרופא/ה לעקוב אחר ההתקדמות שלכן ושל העובר ככל שאתן מתקרבות ללידה. הידיעה שהכל בסדר תאפשר לכן להירגע וליהנות מהשבועות האחרונים של ההריון.

מבט לעתיד

לדעת שהעובר מתפתח ובריא, להרגיש אותו זז ובועט במרץ יותר מתמיד, להתכונן ללידה, לבחור שם, לקנות בגדי תינוקות ולהכין הכל לקראת הטיפול בו בבית ולהבין שבעוד מספר שבועות בלבד הוא יהיה כאן - כל אלה הופכים את התקופה הזו למיוחדת.

זו תקופה מדהימה, אז נסו להירגע וליהנות מכל רגע. אתן כמעט שם!

בנוסף אולי תאהבו את: