A218_2

תזונה במהלך הריון: טיפים לתזונה בריאה

תזונה בריאה במהלך ההריון

הביטוי לאכול בשביל שניים לא אומר שצריך להעמיס כמויות כפולות של מזון על הצלחת. הכוונה היא בעצם לאכול בריא כפליים. אינך בטוחה אילו מזונות צריך לשלב בתזונה במהלך ההריון? אנו עומדים לגלות לך.

ביצים

פצצות אנרגיה מזינות אלה עשירות בחלבונים ובוויטמינים D ו-B12 וקלות ומהירות להכנה. אכלו אותן מקושקשות או מעל אורז מטוגן קלות.

מוצרי חלב

חלב דל שומן, גבינה ויוגורט הם מקורות טעימים לסידן. שתי חלב מספר פעמים ביום והוסיפי מנה יומית של יוגורט או גבינה (מחלב מפוסטר).

אגוזים

אגוזים וחמאת אגוזים הניתנים לנשיאה ואינם מתכלים הם חטיף נהדר לדרך ומקור מצוין של חלבון ושומן בריא, המסייעים בהתפתחותו של העובר. שקדים, בוטנים ואגוזי מלך הם כולם אפשרויות טובות.

פירות

פירות, בין אם הם טריים, קפואים או מקופסה, עשירים בוויטמינים ובסיבים, שהינם מרכיבים חשובים ביותר לצריכה במהלך ההריון משום שהם עוזרים למנוע עצירות. חשוב לקרוא היטב את התוויות על שימורי הפירות. כדאי לבחור בפירות משומרים במים ולא בסירופ.

ברזל

תזדקקי לכמויות גדולות של ברזל במהלך ההריון כדי לשמור על אנרגיה ולמנוע אנמיה. אכלי הרבה בשר רזה, דגנים מועשרים ותרד. תרד קפוא זול במיוחד וקל להכנה; נסו לשלב אותו בתבשילים שונים או ברוטב פסטה.

אם את הרה, את דואגת להתפתחותו של העובר בכל עת. אחת הדרכים הקלות ביותר לחיזוק בריאותו של העובר היא שיפור התזונה במהלך ההריון. דברי עם הרופא/ה, ערכי קניות בזהירות רבה ונסי להימנע ממזון מעובד מתי שרק אפשר.

בנוסף אולי תאהבו את: