A193_2

טיסה בזמן הריון ושיקולי נסיעות נוספים

יש כמה גורמים שעשויים להשפיע על יכולתך לנסוע ממקום למקום במהלך ההריון.

  • השלב שבו את נמצאת בהריון כשאת מתכננת טיול
  • האם היו סיבוכים בהריון
  • סוג הנסיעה שאת מתכננת; האם היא תהיה במכונית, ברכבת, במטוס
  • עד כמה תתרחקי מהבית במהלך הנסיעה. 
  • ביטוח נסיעות – וודאי שיש לך כיסוי לטיול שאת מתכננת.

שלבי ההריון  השלכות על נסיעות

נסיעות בשליש הראשון והשני של ההריון נחשבות בדרך כלל לבטוחות, אם כי תרגישי עייפה יותר מהרגיל.

נסיעה בשליש הראשון של ההריון עשויה להיות כרוכה במספר אתגרים, בעיקר אם את סובלת מבחילות בוקר או עייפות.  הסיכון שבדימום או הפלה גדול יותר בחודשים אלה.

השליש השני של ההריון הוא הזמן שבו כנראה תרגישי הכי טוב ותהיי הכי נמרצת.  זה זמן טוב לצאת לטיול. למעשה, חופשה בזמן הזה, או יציאה ‘לירח-דבש-תינוק ’ עם בן זוגך עשויה לתת לך הזדמנות מושלמת לבילוי ביחד לפני שהתינוק מגיע!

נסיעות בשליש השלישי של ההריון עלולות להיות לא נוחות ועלולות להיות כרוכות בסיכון מוגבר, כי את עלולה להתחיל בלידה כשאת רחוקה מאוד מהרופא/ה ובית החולים שלך.

יש חברות תעופה שאינן מרשות לנשים לטוס בשבועות האחרונים של ההריון ללא אישור מהרופא/ה.  הכל תלוי במרחק הטיסה (האם זו טיסת פנים או בינלאומית) ובחברת התעופה שאתה את נוסעת.   בדרך כלל יש להשיג את אישור הרופא/ה בתוך 72 שעות לפני הטיסה. 

מאחר שלאנשים בחברת התעופה קשה לקבוע באיזה שבוע של ההריון את נמצאת, כדאי להתייעץ עם הרופא/ה לגבי נסיעות הצפויות לך בזמן זה.  אל תשכחי לבקש אישור מהרופא/ה והחזיקי את האישור ברשותך כדי להימנע מאי נעימות בשדה התעופה, בעיקר אם את אמורה לעלות על טיסה בינלאומית.

סוגי נסיעות

נסיעה במכונית היא כנראה הדרך הנוחה ביותר להגיע ממקום למקום בזמן ההריון. כשאת נוהגת או נוסעת במכונית, עצרי בכל שעה או שעתיים ולכי מעט ברגל כדי למתוח את הרגליים;— כך מחזור הדם שלך ישתפר. זכרי לחגור חגורת בטיחות בכל עת. חגרי את החגורה הבטנית מתחת לבטנך ומקמי את החלק העליון של החגורה בין שדייך.

טיסה אינה אמורה להיות כרוכה בבעיות כלשהן בשני השלישים הראשונים של ההריון, אך אל תשכחי

  • לתכנן את לוח הזמנים שלך כך שיהיה לך מספיק זמן בחניית הביניים להגיע לטיסת ההמשך.
  • בקשי מושב ליד המעבר, כך שיהיה לך קצת יותר מרחב ותוכלי להגיע בקלות לבית השימוש אם יהיה צורך.
  • קומי והתהלכי במעבר כל שעה על מנת לרענן את זרימת הדם לרגלייך.
  • כשאת יושבת, הבליטי את קצות האצבעות שלך לעבר פנייך וסובבי את כפות רגלייך במעגלים.
  • לבישת גרביונים תומכים או גרבי טיסה יכולה לעזור לרענן את זרימת הדם לרגלייך כשאת צריכה לשבת במשך פרקי זמן ארוכים.
  • שתי הרבה מים או מיץ כדי לשמור על מאזן נוזלים תקין. .

נסיעה באוניה, בעיקר אם זו ספינת טיולים גדולה, לא אמורה להוות בעיה בשני השלישים הראשונים של ההריון. במרבית ספינות הטיולים יש צוות רפואי, למקרה שתזדקקי לעזרה. אם את רגישה לתנודות, אולי תרצי לקחת אתך תרופות למניעת מחלת ים; שאלי את הרופא/ה אילו מהתרופות האלה מותר לך לקחת בהריון. תוכלי גם ללבוש צמידי לחץ נוגדי בחילה שאפשר להשיג ללא מרשם בבית המרקחת.

מרחק הנסיעה

אם את מתכננת נסיעה למרחק גדול מהבית, כדאי שתתכונני לכך ותבדקי אם במקום שאליו את נוסעת יש אפשרות לקבל טיפול רפואי נאות. קחי עמך את מסמכי ההריון שלך, כולל הבדיקות שעשית לאחרונה, התרופות שאת נוטלת, סוג הדם שלך, וכל מידע נוסף שעשוי להיות לעזר כשאת מחוץ לעיר.

אם את צריכה לצאת לחו"ל, חשוב שתקחי עותקים ממרשמי התרופות שלך, למקרה שתאבדי את התרופות שלך. וודאי שיש לך חיסונים תקפים כשאת מתכננת טיול למקומות שבהם יש צורך בחיסונים, וזכרי שיש חיסונים שלא בטוח לבצע בזמן ההריון.

היי מודעת לכך ששינויי אקלים או גובה וסוגי מזון שונים עלולים לגרום לך לאי נוחות רבה יותר משום שאת בהריון. הקפידי לנוח ולהגביל את הפעילויות שלך בימים הראשונים לאחר הגעתך ליעדך, בעיקר אם היעד נמצא בגובה רב או האקלים חם במיוחד; כך גופך יוכל להסתגל לשינויים.

בנוסף על כל האמור לעיל, כדאי תמיד להתייעץ עם הרופא/ה לגבי טיולים, בעיקר אם המסע כרוך בשינויי גובה. הרופא/ה עשוי/ה לתת לך פרטים על שירות רפואי במקום היעד של מסעך, למקרה שתזדקקי לביקור אצל הרופא/ה בזמן שאת רחוקה מהבית.

בעזרת מעט תכנון מראש ונקיטת כמה אמצעי זהירות נבונים, תוכלי לערוך נסיעות מהנות ובטוחות בזמן ההריון. נסיעה טובה!

בנוסף אולי תאהבו את: