לקראת הריון: שלוש דרכים לשמור על בריאותך

לקראת הריון: שלוש דרכים לשמור על בריאותך

לקראת הריון

את מתכננת להיכנס להריון בפעם הראשונה, או מתחילה לחשוב על הבאת תינוק נוסף לעולם.

הפעולות שתבצעי עכשיו יעזרו לך לשמור על בריאותך, וגם על בריאותו של התינוק העתידי אם וכאשר תחליטי להיכנס להריון.

שלב 1: קחי מולטי ויטמין

הסוד הוא לקחת מולטי ויטמין המכיל 400 מק"ג של חומצה פולית. חומצה פולית היא ויטמין מקבוצת B החיונית במיוחד לגדילתו ולהתפתחותו של העובר. כדאי לקחת כמה שיותר ממנו עוד לפני שנכנסים להריון, כחלק ממולטי ויטמין או כתוסף מזון נפרד.

שלב 2: קבעי פגישה עם הרופא/ה

תכנני ביקור טרום-הריון. ביקור מסוג זה - זכרי, את עוד לא בהריון - מתמקד בבריאות וברווחה הכללית שלך בכל הנוגע להריון. ייתכן שתבדקו אם החיסונים שקיבלת, כגון אדמת ושעלת, תקפים.

כמו כן, במהלך ביקור טרום-הריון כדאי שתספרי לרופא/ה אילו תרופות את לוקחת באופן קבוע. אולי יהיה צורך בשינוי המינון או אפילו בשינוי התרופה אם רוצים לשקול אפשרות של הריון.

יהיה צורך לבדוק אם יש לך אנמיה או בעיות בבלוטת התריס שגורמות לעייפות, שייתכן שייחסת למאמצי המרדף אחר הפעוט.

שלב 3: לכי לבדיקה אצל רופא השיניים

טיפולי שיניים מורכבים מעלים את הסיכון לזיהום בהריון, אז נקי ויישרי את השיניים עכשיו כדי שיהיו במיטבן.

שלוש פעולות אלה, בשילוב עם הקפדה על פעילות גופנית קבועה ועל תזונה מאוזנת, הן הדרך הטובה ביותר להבטיח שאת מוכנה לכל הריון - מתוכנן או לא.

בנוסף אולי תאהבו את: