A120_2

איך עושים מדיטציה: קצת זמן לעצמך

בין הטיפול בתינוק חדש לניהול הבית, קשה להורים למצוא אפילו מעט זמן לעצמם. הקדשת מספר דקות ביום למדיטציה תרענן את הראש ואת הנפש ותעניק לך אנרגיה למשך שעות.

זה הזמן לעצור, ולקחת אוויר

במשך אלפי שנים, אנשים פנו למדיטציה כדרך להרגעת המחשבות ולהשגת שלווה ורוגע פנימיים.

היתרונות

מדיטציה עוזרת להפחית את רמת הלחץ הכללית ומסייעת בשיפור ההתמקדות והריכוז. היא עשויה לעזור לך לישון טוב יותר וגם להרגע בזמן הנקה.

תרגול, סבלנות, התמדה

בהתחלה, תרגול מדיטציה עשוי להיות קשה ואף מתסכל. שמירה על ראש שקט וממוקד היא כמעט בלתי אפשרית. מודטים מנוסים רבים אומרים שהמחשבות מתעקשות לחזור ולעלות כשמתחילים לעשות מדיטציה בפעם הראשונה, וזה הופך את התרגול לקשה הרבה יותר. החדשות הטובות הן שכמו כל דבר, גם מדיטציה נעשית קלה יותר ככל שמתמידים בה. גם כאשר לומדים לשלוט בטכניקה, ייתכן שלא רואים תוצאות מיד.

עניין משפחתי

אחת המתנות היקרות ביותר שאפשר לתת לילדייך היא ללמד אותם לעשות מדיטציה מגיל קטן. יש להתייחס לזה כאל משחק. למשל, תחרות מי יכול לשבת בשקט ובלי לזוז הכי הרבה זמן. נסו לשבת סביב לנר דולק (במרחק בטוח מהלהבה) ולראות אם כולם יכולים להיות כל כך שקטים שהלהבה לא תזוז.

איך מתחילים

להלן מספר הנחיות שיסייעו לך להתחיל את תרגילי המדיטציה.

1. קביעת זמן למדיטציה.

2. מציאת אזור שקט בבית.

3. איסוף מספר חפצים (כריות, קטורת, תמונה) שיתחילו להתקשר אצלך עם מצב של רוגע.

4. מציאת לך תנוחה נוחה. ישיבה מזרחית או שכיבה הן תנוחות טובות. יש לשמור על גב ישר וארוך כדי שניתן יהיה לנשום עמוק ובקלות.

5. לחשוב מחשבות חיוביות. כשהמחשבות שלך מתחילות לנדוד, יש להחזיר אותן לאט וללא תגובה שלילית.

בנוסף אולי תאהבו את: